Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot seryjnego K-MAXa

Lotnictwo cywilne, 22 maja 2017

Kaman oblatał seryjny śmigłowiec K-MAX, zmontowany po wznowieniu produkcji tego typu.

Pierwszy seryjny K-MAX, zmontowany po 14 latach od zakończenia produkcji tego typu, trafi do użytkownika z ChRL / Zdjęcie: Kaman

Prototyp K-MAX, oznaczony jako MMIRA (Multi Mission Intermeshing Rotor Aircraft), oblatano 23 grudnia 1991. W 1994 konstrukcji przyznano Certyfikat Typu FAA. Do 2003 wyprodukowano 38 wiropłatów tego typu, z których obecnie eksploatowanych jest ok. 20. Śmigłowce są używane w obydwu Amerykach, Europie i Azji do transportu drewna, gaszenia pożarów, budowy wysokościowych konstrukcji stalowych i na platformach wiertniczych.

W l. 2011-2014 dwa K-MAXy, w wersji bezzałogowej, wspierały działania USMC w Afganistanie. Obecnie trwają próby bezzałogowych K-MAXów przystosowanych do zadań zwalczania pożarów i niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.

W czerwcu 2015, ze względu na zainteresowanie ze strony użytkowników, Kaman postanowił wznowić produkcję K-MAX. Montaż końcowy śmigłowców odbywa się w zakładach w Jacksonville na Florydzie i Bloomfield w stanie Connecticut (Wznowienie produkcji K-MAX, 2015-06-05).

Oblot nowego seryjnego K-MAXa, zmontowanego po wznowieniu produkcji, odbył się 12 maja, w zakładach w Bloomfield. Jak powiedział po locie Bill Hart, szef pilotów doświadczalnych Kamana, dzięki doświadczeniu i ciężkiej pracy wszystkich zaangażowanych w to przedsięwzięcie oblot był nadzwyczaj spokojny. Śmigłowiec sprawował się bez zarzutu i spodziewam się, że zakończymy jego próby fabryczne w locie w ciągu najbliższych tygodni – dodał Bill Hart.  

Dwa pierwsze seryjne K-MAXy trafią do przedsiębiorstwa Lectern Aviation of China. Ich zadaniem będzie zwalczanie pożarów. Dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu kilku tygodni.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.