Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2017: Prezentacja M-345

Lotnictwo wojskowe, 19 czerwca 2017

Konsorcjum Leonardo zaprezentowało w Paryżu prototyp samolotu szkolnego M-345.

Prototypowy M-345 prezentowany na lotnisku Le Bourget / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Włoskie konsorcjum Leonardo wybrało rozpoczęty dzisiaj Paris Air Show jako miejsce światowej premiery swojego najnowszego samolotu szkolnego M-345. Jego prototyp oblatano pod koniec ub. r. (Oblot M-345, 2017-01-02)

M-345 ma zastąpić w służbie samoloty szkolne z napędem turbośmigłowym, dzięki porównywalnemu zużyciu paliwa i lepszym własnościom manewrowym. Jak podaje producent, M-345 może wykonywać loty z maksymalnym przeciążeniem n=+7/-3,5.  Przy prędkości M0,45, na poziomie morza, jest w stanie wykonywać długotrwałe manewry z przeciążeniem n=+4, a przy prędkości M0,55, na wysokości 3050 m, z przeciążeniem n=+3.

Oblot przedseryjnego M-345 zaplanowano w 2018. Będzie on pierwszym włoskim samolotem wojskowym certyfikowanym zgodnie z przepisami EMAR 21 (European Military Airworthiness Requirement Part 21). Według szefa programu M-345 Emanuele Merlo, kolejną zaletą włoskiego samolotu jest zabudowanie w obydwu kabinach 3 wskaźników wielofunkcyjnych, zamiast jednego dużego. Pozwala to na użycie M-345 do szkolenia nie tylko pilotów nowoczesnych wielozadaniowych samolotów bojowych (w domyśle - F-35), ale także pilotów samolotów wielosilnikowych i śmigłowców oraz samolotów bojowych z załogą dwuosobową, używanych do skomplikowanych i wymagających zadań (np. uderzeń na silnie bronione cele).

Aeronautica Militare mają odbierać samoloty seryjne od końca 2019. Miejscem ich stacjonowania będzie baza Lecce-Galatina, gdzie prowadzone jest szkolenie pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych, z użyciem m.in. samolotów M-346 Master. Docelowo rząd w Rzymie zamierza zakupić 45 M-345.

Dotychczas producent zdobył zamówienie na 5 M-345 od rodzimych Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch).  Jak poinformował media Emanuele Merlo, na zakup samolotów tego typu zdecydował się także inny kraj, pragnący zachować anonimowość. Finalizacja kontraktu ma nastąpić przed końcem br. Merlo ujawnił jedynie, że nie jest to Chile, będące jednym z potencjalnych kontrahentów. Leonardo postrzega jako nabywców M-345 kraje Europy, Azji, Afryki, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.