Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla silnika Trent 1000 TEN

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 21 sierpnia 2017

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu dla silnika Rolls-Royce Trent 1000 TEN. Wydanie dokumentu oznacza, że producent może rozpocząć dostawy seryjnych Trentów 1000 TEN do zakładów Boeinga, gdzie zostaną one zabudowane w samolotach 787-8, 787-9 i 787-10.

Wkrótce seryjne silniki Trent 1000 TEN zaczną trafiać do zakładów Boeinga / Zdjęcie: Rolls-Royce

Jak podaje Rolls-Royce, modernizacja TEN (Thrust, Efficiency and New Technology – ang. Ciąg, Skuteczność i Nowe Technologie) ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa przez Trenta 1000 średnio o 2%, a w przypadku lotu długości ok. 5600 km – nawet 3%. Zdaniem producenta, nowe silniki są znacznie lepsze niż General Electric GEnx-1B, także oferowane jako zespół napędowy Boeingów 787.

Silniki Trent 1000 służą do napędu wszystkich samolotów rodziny Boeing 787 Dreamliner. Niedawno jeden z nich wykonał 18-godzinny lot nad USA, rysując własny kontur (Trasa lotu w kształcie Dreamlinera , 2017-08-04).

To kolejny ważny krok w naszym dążeniu do zapewnienia dodatkowych zdolności i nowej technologii dla Boeinga 787 Dreamliner. Chcielibyśmy podziękować Boeingowi i EASA za ich pomoc w osiągnięciu tego celu i oczekujemy na rozpoczęcie eksploatacji silników tego typu jeszcze w tym roku – skomentował wydarzenie szef projektu Trent 1000 Dave Taylor (Oblot silnika Trent 1000 TEN, 2016-03-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.