Boeing poinformował, ze razem z US Air Force przeprowadził próby pobierania paliwa przez wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-46A Pegasus z innego samolotu tego typu.
Podczas 4-godzinnego lotu obydwa samoloty przeprowadziły udane próby wzajemnego tankowania, osiągając przy tym maksymalny wydatek przetaczanego paliwa wynoszący 4542 l/min. Podczas całego lotu samoloty przetoczyły łącznie 17 282 kg nafty. Obydwa Pegasusy wystartowały i wylądowały na lotnisku Boeing Field, na południe od Seattle. Zakończony sukcesem lot otwiera drogę do kolejnych etapów procesu certyfikacji oraz testów zgodności ze specyfikacją techniczną (KC-46A w komorze bezodbiciowej, 2017-06-02).
Zabudowany pod kadłubem KC-46A przewód sztywny umożliwia przetaczanie ponad 4540 l paliwa na minutę. Jego operator steruje ruchami przewodu za pomocą joysticka, obserwując proces tankowania na 24-calowym ekranie, w 3 wymiarach. Obserwacja odbywać się będzie za pośrednictwem okularów stereoskopowych i kamer, których kąt widzenia (185º) zapewnia obserwację wszystkich 3 punktów tankowania.
Natomiast 2 zasobniki podskrzydłowe z przewodami elastycznymi pozwalają Pegasusowi na podanie łącznie ok. 3030 l paliwa na minutę. KC-46A może także pobierać naftę od innych tankowców, za pośrednictwem przewodu sztywnego, dzięki gardzieli wlewowej, umieszczonej na górnej powierzchni kadłuba, za kabiną załogi.
Dotychczas Pegasusy używane do prób wylatały łącznie 2000 h i wykonały ponad 1300 udanych kontaktów podczas tankowania w locie z udziałem samolotów F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10 i KC-10. Docelowo KC-46A ma być przystosowany do podawania paliwa ponad 45 typom statków powietrznych eksploatowanych przez siły zbrojne USA i kraje sojusznicze.