Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzeci prototyp H160 oblatany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 16 października 2017

Po południu 13 października w zakładach Airbusa w Marignane oblatano trzeci prototyp śmigłowca H160 (PT3). Jest on wyposażony w kabinę, jaka zabudowana będzie w seryjnych wiropłatach tego typu.

Trzeci prototyp H160 posłuży do prób w klimacie gorącym oraz zbadania działania anten i wyposażenia opcjonalnego  / Zdjęcie: Airbus

Trzeci prototyp H160 ma wiele modyfikacji, jakie wprowadzono, opierając się na analizach wyników dwuletnich badań. Będzie on odgrywał kluczową rolę w dopracowaniu śmigłowca przed jego wejściem do eksploatacji. Jego konfiguracja jest zbliżona do seryjnych H160, jeżeli chodzi o wyposażenie kabiny.

Od oblotu pierwszego H160 w czerwcu 2015 dwa przedseryjne śmigłowce tego typu wylatały dotychczas ponad 500 h. Trzeci wiropłat posłuży do prób w klimacie gorącym oraz zbadania działania anten i wyposażenia opcjonalnego.

W zakładach w Marginane trwają obecnie przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej H160. Równolegle prowadzone są prace mające na celu sprawdzanie procedur obsługowych, dokumentacji technicznej i wyposażenia do obsługi naziemnej.

Jak podaje producent, H160 dostępny będzie w dwóch wersjach, o maksymalnej masie startowej wynoszącej 5670 kg (standard) lub 6050 kg. Prędkość przelotowa wiropłata wynosić ma 285 km/h, a zasięg – ponad 850 km.

Jako pierwsza do eksploatacji ma wejść, w 2019, wersja H160 przystosowana do transportu komercyjnego lub przewozu osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego na morzu. Następnie rozpoczną się dostawy śmigłowców przeznaczonych do zadań ratownictwa medycznego (Postępy H160, 2016-07-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.