Koncern Textron Aviation i Babcock Scandinavian Air Ambulance zawarły umowę w sprawie zakupu nowych samolotów przeznaczonych do transportu medycznego. Będzie ich 11: pojedynczy odrzutowiec klasy biznes Cessna Citation Latitude (pierwszy w kraju w takiej konfiguracji) i 10 turbośmigłowych Beechcraftów King Air 250.
Cieszymy się, że wyposażyliśmy Babcocka i norweski rząd w te dwa doskonałe i niezawodne samoloty do transportu medycznego. Citation Latitude odniosła ogromny sukces rynkowy od momentu wejścia do służby zaledwie dwa lata. Samolot ten ma zdolność podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia, może operować z krótkich dróg startowych i ma małą wysokość kabinową. Wszystkie te cechy są niezbędne do wspierania medycznych operacji lotniczych Babcocka w całej Norwegii – powiedział Bob Gibbs, wiceprezes działu Special Mission Aircraft (Cessny zdolne do stromego schodzenia, 2017-03-03).
Wprowadzenie do eksploatacji Latitude, pierwszego samolotu odrzutowego w naszej flocie, pozwoli nam skrócić czas transportu pacjentów i wykonywać bezpośrednie loty na terenie całego kraju – dodał Øyvind Juell, prezes Air Ambulance Services.
Norweskie King Airy będą przystosowane do wykonywania lądowań z użyciem ILS Kategorii II, co pozwoli na ich użytkowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Samoloty będą też mogły wykonywać podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia, a ich awionika będzie przystosowana do lotów w rejonach podbiegunowych. Natomiast Cessna Latitude będzie miała zabudowane zmodyfikowane boczne drzwi, ułatwiające załadunek / wyładunek chorego na noszach.
Dostawy samolotów mają potrwać 18 miesięcy i zakończą się w 2019.