Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Medyczne samoloty dla Norwegii

Lotnictwo cywilne, Służby państwowe, 23 października 2017

Koncern Textron Aviation i Babcock Scandinavian Air Ambulance zawarły umowę w sprawie zakupu nowych samolotów przeznaczonych do transportu medycznego. Będzie ich 11: pojedynczy odrzutowiec klasy biznes Cessna Citation Latitude (pierwszy w kraju w takiej konfiguracji) i 10 turbośmigłowych Beechcraftów King Air 250.

Norweskie służby medyczne pozyskają 10 turbośmigłowych King Airów 250 (na zdjęciu) i pojedynczy odrzutowiec Cessna Citation Latitude, przeznaczone do transportu chorych / Zdjęcie: Textron Aviation

Cieszymy się, że wyposażyliśmy Babcocka i norweski rząd w te dwa doskonałe i niezawodne samoloty do transportu medycznego.  Citation Latitude odniosła ogromny sukces rynkowy od momentu wejścia do służby zaledwie dwa lata. Samolot ten ma zdolność podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia, może operować z krótkich dróg startowych i ma małą wysokość kabinową. Wszystkie te cechy są niezbędne do wspierania medycznych operacji lotniczych Babcocka w całej Norwegii – powiedział Bob Gibbs, wiceprezes działu Special Mission Aircraft (Cessny zdolne do stromego schodzenia, 2017-03-03).

Wprowadzenie do eksploatacji Latitude, pierwszego samolotu odrzutowego w naszej flocie, pozwoli nam skrócić czas transportu pacjentów i wykonywać bezpośrednie loty na terenie całego kraju – dodał Øyvind Juell, prezes Air Ambulance Services.

Norweskie King Airy będą przystosowane do wykonywania lądowań z użyciem ILS Kategorii II, co pozwoli na ich użytkowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Samoloty będą też mogły wykonywać podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia, a ich awionika będzie przystosowana do lotów w rejonach podbiegunowych. Natomiast Cessna Latitude będzie miała zabudowane zmodyfikowane boczne drzwi, ułatwiające załadunek / wyładunek chorego na noszach.

Dostawy samolotów mają potrwać 18 miesięcy i zakończą się w 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.