Reklama
Reklama

Cessny zdolne do stromego schodzenia

Cessna uzyskała certyfikaty EASA i FAA, zezwalające biznesjetom Sovereign+ i Latitude na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia.

Cessna zapowiada, że zdolność wykonywania podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia będzie standardem dla wszystkich produkowanych przez amerykański koncern odrzutowców Citation Sovereign+ (na zdjęciu) i Citation Latitude / Zdjęcie: Cessna

Koncern Textron Aviation poinformował, że produkowane przez niego dwa odrzutowce klasy biznes Cessna Citation Sovereign+ i Cessna Citation Latitude (Certyfikat FAA dla Cessny Latitude, 2015-06-08), uzyskały certyfikaty Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotniczej (FAA), zezwalające im na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (6,65°). Dzięki temu obydwa samoloty mogą operować np. z portu lotniczego Londyn-City czy szwajcarskiego Lugano i dotrzeć stamtąd do miast na Bliskim Wschodzie czy w Kanadzie.

Zezwolenie na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia znacznie polepsza możliwości tych samolotów i jest atrakcyjne zwłaszcza dla użytkowników wykonujących loty do destynacji w Europie, gdzie ukształtowanie terenu lub ograniczenia środowiskowe wymagają dodatkowych zdolności - mówi Rob Scholl, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Textron Aviation.

Położony w sercu stolicy Wielkiej Brytanii port Londyn-City jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jednak jego lokalizacja wymusza na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.