Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy okręt podwodny Malezji

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 stycznia 2009

27 stycznia w Tulonie odbyła się uroczystość przekazania marynarce wojennej Malezji pierwszego w jej historii okrętu podwodnego, KD Tunku Abdul Rahman, typu Scorpene.


KD Tunku Abdul Rahman w czasie prób morskich, w pobliżu Lorient. Zakup pierwszych dwóch okrętów podwodnych wpisuje się w szerszy plan modernizacji malezyjskiej floty. Zakłada on pozyskanie do 2020 6 fregat i tyleż okrętów podwodnych, jak również przynajmniej 12 okrętów patrolowych. Część tych planów została zrealizowana. Dotyczy to pozyskania lub zamówienia 2 OP, 4 fregat i 6 okrętów patrolowych / Zdjęcie: Pline

Malezyjczycy zamówili dwa okręty typu Scorpene w 2002. Prace podzielono - jak w przypadku podobnej umowy z Chile - między konsorcjum producentów: francuską DCNS i hiszpańską Navantię. Pierwsza odpowiada za przednią część okrętu, druga - tylnią.

Francuzi zwodowali KD Tunku Abdul Rahman w październiku 2007, w Cherbourgu, natomiast Hiszpanie KD Tun Razak - w Cartagenie, 8 sierpnia 2008 (zobacz: Drugi Scorpene dla Malezji).

Wtorkowa uroczystość w Tulonie zgromadziła licznych gości, w tym szefa sztabu marynarki wojennej Malezji, adm. Dato'Sri Aziz Hj Jaafara. Zakończyła ona okres prób morskich, w trakcie których dokonano m.in. próbnego odpalenia ciężkich, kierowanych przewodowo torped Black Shark i pocisków przeciwokrętowych Exocet SM-39.

Okręt trafi do Malezji na początku drugiej połowy bieżącego roku. Jednostka budowana przez Hiszpanów - kilka miesięcy później, w listopadzie-grudniu.

Jednocześnie kończy się trening malezyjskich marynarzy. Od 2005, w centrum szkolenia morskiego w Breście, wykorzystując wycofany ze służby okręt podwodny typu Agosta, przeszkolono 146 Malezyjczyków.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.