Szerokokadłubowy samolot komunikacyjny Airbus A350-1000 pomyślnie przeszedł próby funkcjonalne i niezawodności, przybliżające go do uzyskania Certyfikatu Typu. W badaniach, realizowanych na terenie Europy i Ameryki Południowej, wziął udział trzeci przedseryjny A350-1000 (nr ser. MSN065) noszący znaki rejestracyjne F-WLXV.
W ciągu niespełna dwóch tygodni samolot przebył ok. 65 200 km, co odpowiada 150 godzinom lotu, zgodnie z wymogami certyfikacji. Próby zakończyło lądowanie w Tuluzie, 1 listopada (o 07:00 UTC), który przybył tam z portu lotniczego Ernesto Cortissoz w Barranquilli w Kolumbii.
Najnowsze próby były jednym z elementów intensywnej kampanii, która rozpoczęła się przed niespełna rokiem, mającej na celu udowodnienie zdolności A350-1000 do wykonywania lotów komercyjnych. Obejmowała ona operowanie z portów położonych na dużej wysokości, próby automatycznego lądowania, obsługę i manewrowanie na lotniskach, badania instalacji pokładowych oraz działanie urządzeń nawigacyjnych i łączności. Próby A350-1000 wykonywane były przez ekipę Airbusa z udziałem pilotów Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Airbus zdobył dotychczas zamówienia na 169 A350-1000 od 11 linii lotniczych. Pierwszy seryjny samolot tego typu ma zostać przekazany Qatar Airways w najbliższych tygodniach, niezwłocznie po uzyskaniu Certyfikatu Typu. Przewoźnik zamówił 37 A350-1000 (A350-1000 w klimacie gorącym, 2017-07-11).