Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Norweskie F-35A bez schronohangarów

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 10 listopada 2017

Najnowsze wielozadaniowe samoloty bojowe Luftforsvaret (wojsk lotniczych Norwegii) – F-35A Lightning II – przez kilka najbliższych lat nie będą należycie chronione, ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury w bazie Ørland. Wojsko nie zdążyło wybudować tam na czas przeznaczonych dla nich schronohangarów.

Schronohangary dla norweskich F-35A w bazie Ørland mają być gotowe wiosną 2020 / Zdjęcie: MO Norwegii

Dopiero latem br. rząd w Oslo przyznał fundusze w wysokości 2,26 mld NOK (1 mld zł) na budowę 12 schronohangarów. Każdy z nich ma mieścić dwa F-35A i być przystosowany do prowadzenia obsługi bieżącej i odnowienia zdolności bojowej (Pierwsze F-35A w Norwegii, 2017-11-04).

Schronohangary w Ørland mają być gotowe dopiero wiosną 2020, gdy Luftforsvaret dysponować będą co najmniej 22 F-35A. Do tego czasu norweskie Lightningi II będą stacjonować w hangarach przeznaczonych do obsługi technicznej F-16. Jak twierdzą przedstawiciele norweskiego resortu obrony będzie to rozwiązanie przejściowe. Inne kraje, które także zakupiły F-35, potrafiły przygotować się do ich eksploatacji znacznie lepiej (Adiry już w służbie , 2016-12-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.