Koncern Airbus zmniejszy w najbliższych latach tempo produkcji samolotów transportowych A400M, aby zlikwidować nadwyżkę zapasów w wytwórni. W związku z tym zakłady w Sewilli opuści w bieżącym roku 15 samolotów tego typu, a w 2019 – zaledwie 11.
Jak twierdzi europejskie konsorcjum zmniejszenie ilości produkowanych A400M ma na celu optymalizację długoterminowego planowania i zapewnienie zrównoważonej przyszłości A400M. […] Ma to też dać producentowi więcej czasu na sprzedaż eksportową i rozwój zdolności samolotu.
Ograniczenie produkcji A400M nie musi mieć wpływu na tempo dostaw, które jest negocjowane z Europejską agencją ds. zamówień obronnych (OCCAR) i krajami partnerskimi. W 2017 użytkownicy odebrali 19 A400M, a ogółem Airbus dostarczył 56 seryjnych samolotów tego typu. W wywiadzie dla hiszpańskich mediów szef działu wojskowego Airbusa Fernando Alonso stwierdził, że przezwyciężono już problemy z silnikiem, będące przyczyną ubiegłorocznych opóźnień (6 Hornetów tankuje z A400M, 2017-12-22).