Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francuski C-130J już w służbie

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 19 stycznia 2018

Francuska minister sił zbrojnych Florence Parly oficjalnie przywitała w składzie 62. eskadry transportowej Armée de l'Air (wojsk lotniczych Francji) pierwszy samolot transportowy Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules. W uroczystości, która odbyła się 15 stycznia w bazie lotniczej BA123 Orléans-Bricy Charles Paoli, uczestniczyli również urzędnicy rządów Francji i Stanów Zjednoczonych Ameryki, a także przedstawiciele Lockheed Martina.

Pierwszy francuski C-130J-30 Super Hercules już oficjalnie w służbie / Zdjęcie: Todd R. McQueen, Lockheed Martin

Francja do 2019 otrzyma 4 Super Herculesy – po dwa transportowe C-130J-30 i dwa tankowce KC-130J – w ramach procedury Foreign Military Sale. Pierwszy z nich (C-130J-30) został formalnie przekazany Francji w grudniu 2017 w zakładach Lockheed Martina w Marietta, w stanie Georgia, w Stanach Zjednoczonych (Pierwszy C-130J-30 we Francji, 2017-12-25).

W przyjęciu do służby francuskiego Super Herculesa udział wzięli także dwaj wysocy oficerowie Bundeswehry – dyrektor generalny ds. planowania w Ministerstwie Obrony RFN generał broni Erhard Bühler i inspektor Luftwaffe (lotnictwa wojskowego Niemiec) marszałek lotnictwa Karl Müllner.

Ich obecność nie była przypadkowa – od 2021 w BA150 Commandant Viot w Évreux-Fauville w Normandii rozpocznie działalność wspólna francusko-niemiecka eskadra, wyposażona właśnie w Super Herculesy. Luftwaffe mają dysponować 6 samolotami tego typu – 3 C-130J-30 i 3 KC-130J, które będą dostarczane od 2021.

Jestem zadowolony, widząc że pierwsze fundamenty naszej nowej francusko-niemieckiej jednostki zostały już położone. Pierwszy samolot, choć na razie nosi francuskie insygnia, jest początkiem współpracy. Jedynym sposobem, w jaki kraje europejskie mogą sprostać stojącym przed nimi wyzwaniom, jest wspólne działanie Francji i Niemiec – taka jest nasza przyszłość – powiedział gen. Bühler.

Cieszę się, że robimy pierwszy krok w kierunku utworzenia wspólnej eskadry. C-130J wypełnią lukę, która powstanie po wycofaniu ze służby samolotów C-160 Transall – dodał marsz.  Müllner (Bundeswehra wypożyczyła M28, 2017-08-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra