Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek testów Kawasaki RC-2

Przemysł lotniczy, 08 lutego 2018

Japońcy spotterzy sfotografowali w bazie Gifu prototyp samolotu rozpoznania radioelektronicznego dalekiego zasięgu RC-2 (C-2 ELINT), którego testy w locie rozpoczęły się na początku lutego. Samolot został zbudowany na bazie drugiego prototypu średniego samolotu transportowego Kawasaki C-2 (XC-2, nr ser. 002, nr rej. 18-1202, oblatanego w styczniu 2011).

Kawasaki RC-2 w locie, 8 lutego 2018 / Zdjęcie: masa_masa306

Program budowy RC-2 jest utajniony i niewiele o nim wiadomo. Według informacji ujawnionej przez japońską agencję ds. zakupów wojskowych – ATLA, prace analityczne nad nowym samolotem rozpoznania radioelektronicznego rozpoczęły się w 2004, a w 2011 Kawasaki Heavy Industries otrzymała kontrakt na zbudowanie prototypu. Próby w locie miały rozpocząć się pod koniec 2017, a ich pierwszy etap ukończony w 2018. Wtedy też powinna zostać podjęta decyzja o uruchomieniu produkcji seryjnych RC-2.

Prototyp RC-2 kołuje na pasie w bazie Gifu / Zdjęcie: Gifu119V3

Nowe samoloty mają zastąpić przestarzałe turbośmigłowe NAMC YS-11EB. Japońskie siły samoobrony dysponują obecnie czterema samolotami tego typu, wchodzącymi w skład eskadry rozpoznania radioelektronicznego w bazie Iruma. Ich wiek sięga 50 lat.

Samolot rozpoznawczy RC-2 w systemie lotnictwa japońskich sił samoobrony / Rysunek: ATLA

Japońskie ministerstwo obrony zamówiło na razie 13 samolotów transportowych Kawasaki C-2 napędzanych silnikami General Electric CF6-80C2K. Producent dostarczył ich dotąd 6. Plany przewidują zamówienie łącznie 40 C-2.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.