Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francuskie zakupy uzbrojenia

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 12 lutego 2018

Projekt Loi de Programmation Militaire (ustawy o programach wojskowych) został przedstawiony Radzie Ministrów. Obejmujący okres 2019-2025 dokument został przygotowany w rekordowo krótkim czasie z udziałem wszystkich rodzajów francuskich Sił Zbrojnych. Powinien zostać przyjęty przez Parlament tego lata.

Docelowo Francja chce dysponować 225 wielozadaniowymi samolotami bojowymi, z których przeważającą większość stanowić mają Rafale / Zdjęcie: MO Francji

W projekcie potwierdzono zobowiązanie prezydenta Republiki Francuskiej do zwiększenia budżetu na obronność do 2% PKB do 2025. Przewiduje się także nakłady finansowe na obronność w wysokości 198 mld euro w l. 2019-2023 i wzywa do wydatkowania łącznie 295 mld euro w l. 2019-2025. Daje to średni budżet na obronność w wysokości 39,6 mld euro rocznie w ciągu następnych 5 lat (budżet na 2018 wynosi 34,2 mld euro).

Zgodnie z przedstawioną propozycją, Paryż zamierza do 2025 posiadać flotę 171 wielozadaniowych samolotów bojowych Rafale wojsk lotniczych i lotnictwa marynarki wojennej oraz 55 zmodernizowanych Mirage 2000D. Ponadto w 2023 planowane jest zamówienie kolejnej transzy Rafale F4, z dostawą w perspektywie 2030. Prace rozwojowe związane z tymi samolotami rozpoczną się w bieżącym roku. Docelowo Francja chce dysponować 225 wielozadaniowymi samolotami bojowymi – 185 dla wojsk lotniczych i 40 dla lotnictwa marynarki wojennej (Francuzi na pokładzie USS George H.W. Bush, 2018-01-12, Mirage 2000 w operacji Chammal, 2016-09-12).

Paryż zamierza do 2022 zakupić śmigłowce lekkie – w ramach program HIL – Airbus Helicopters dostarczy H160M, które zastąpią sześć innych typów wiropłatów. Pierwsze dostawy mają zostać zrealizowane w 2028. Docelowy pozyskanych zostanie 169 śmigłowców (H160 z nowymi zamówieniami, 2017-11-18). Z przedsięwzięcia tego wyłączone są wiropłaty, które mają zastąpić SA330 Puma. Zamiast nich nabytych będzie 12 nowych śmigłowców, nieokreślonego na razie typu. Kontynuowane będą również dostawy śmigłowców NH90 w tym okresie – 6 z nich zostanie skonfigurowanych dla wojsk specjalnych (docelowo ma ich być 10).

Francja przyspieszy również dostawy wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT Phénix – w 2025 w służbie powinno być ich już 12, z docelowych 15, które uzupełnią dwa KC-130J. W tym samym czasie flota transportowców zwiększy się do 11 A400M i 2 C-130J. Równolegle realizowana będzie modernizacja 14 C-130H, a następnie proces pozyskania ich następców (Spada tempo produkcji A400M, 2018-01-04, Francuski C-130J już w służbie , 2018-01-19).

Ponadto Francja zamierza zainicjować zakup nowych pokładowych samolotów wczesnego ostrzegania, które zastąpią używane obecnie 3 E-2C Hawkeye i rozpocząć prace studialne nad ewentualnym następcą samolotu E-3F AWACS (Pierwszy zmodernizowany francuski AWACS, 2014-07-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.