Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rusza montaż pierwszego Future Lynxa

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 listopada 2007

W ostatnich dniach października 2007 Zakłady Oldland CNC w Bristolu w Wielkiej Brytanii wykonały i oficjalnie przekazały do dalszego montażu pierwszą zintegrowaną, monoblokową płytę tworzącą dolną część kadłuba najnowszego śmigłowca Future Lynx korporacji AgustaWestland.

Technologia monoblokowej obróbki maszynowej, po raz pierwszy zastosowana w produkcji Future Lynxów, ma w istotny sposób zredukować koszty wytwarzania śmigłowców, zmniejszyć liczbę części, które należy ze sobą połączyć, obniżyć czas montażu i ulepszyć procesy ich przeglądów i przyszłych remontów kadłuba.

Zakłady Oldland CNC mają wykonać 83 płyty monoblokowe ze 147, które tworzyć będą nowatorską strukturę kadłuba Future Lynxów. Następnie będą przekazywać je do wytwórni GKN Aerospace do dalszego montażu, a kadłuby śmigłowców będą wędrować do ukompletowania u AgustyWestlanda.

Future Lynx jest średnim śmigłowcem nowej generacji, który w wariancie rozpoznawczym BRH (Battlefield Reconnaisance Helicopter) będzie dostarczany dla lotnictwa brytyjskiej armii lądowej i w wersji pokładowej SCMR (Surface Combatant Maritime Rotorcraft) dla okrętów Royal Navy. Obie odmiany mają mieć w 90% jednakową konstrukcję. Future Lynxy BRH i SCMR będą napędzane tymi samymi silnikami - CTS800-4N. Pierwszy Future Lynx, którego pierwszą monoblokową płytę właśnie oddano do dalszego montażu kadłuba, ma zostać oblatany w 2009.

W czerwcu 2006 ministerstwo obrony W. Brytanii zawarło kontrakt o wartości prawie miliarda funtów z korporacją AgustaWestland na dostawy 70 śmigłowców Future Lynx: 40 wariantu BRH i 30 wersji SCMR, z ewentualną opcją na 10 następnych maszyn. BRH ma wejść do linii w 2013 , a SCMR w 2014. Do tej pory gotowe jest 80% prac projektowych przy Future Lynxie. Krytyczna ocena gotowego programu przez resort obrony W. Brytanii spodziewana jest w kwietniu 2008.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.