Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transatlantycki przelot A321LR

Lotnictwo cywilne, 15 lutego 2018

Prototypowy Airbus A321LR (MSN7877), noszący znaki rejestracyjne D-AVZO, wystartował do transatlantyckiego lotu z lotniska Paryż-Le Bourget. Jego załoga była dokładnie taka sama, jak podczas oblotu, który odbył się kilkanaście dni wcześniej. W kabinie samolotu znajdowało się oprzyrządowanie do pomiarów parametrów lotu i działania zespołu napędowego. A321LR był wyposażony w dwa dodatkowe zbiorniki paliwa.

A321LR ląduje na nowojorskim lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego po bezpośrednim locie z Paryża / Zdjęcie: Airbus

Po 8 h 44 min lotu w kierunku zachodnim A321LR wylądował na nowojorskim lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego 13 lutego o 18:00 czasu miejscowego. Lot ten był jednym z elementów prób, których ukoronowaniem ma być uzyskanie Certyfikatów Typu EASA i FAA w połowie 2018. W ich trakcie A321LR będzie wykonywał loty z zabudowanym jednym, dwoma, lub trzema dodatkowymi zbiornikami paliwa, a także bez nich.  Pierwsze A321LR mają trafić do użytkowników pod koniec tego roku (Oblot A321LR, 2018-01-31).

Szefowie europejskiego koncernu oczekują, że A321LR zdominuje rynek samolotów średniej wielkości, zajmowany dotychczas przez Boeinga 757. Projekt koncernu z Seattle, oznaczony wstępnie jako New Midsize Airplane, wciąż nie ujrzał światła dziennego. W opinii wielu analityków Boeing musi ujawnić NMA w bieżącym roku, ponieważ jakiekolwiek opóźnienie uniemożliwi pojawienie się samolotu na rynku w l. 2024-2025. Jeżeli tak się nie stanie, przeważająca większość eksploatowanych obecnie 757 zostanie zastąpiona przez A321LR (Nowy projekt Boeinga , 2017-06-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.