Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy kompletnego Stratolauncha

Przemysł lotniczy, Astronautyka, 27 lutego 2018

Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu, poinformował o rozpoczęciu prób kołowania Stratolauncha – samolotu o największej rozpiętości w historii. Po raz pierwszy testowano go w pełnej konfiguracji – po uzupełnieniu elementów krawędzi natarcia skrzydeł w rejonie mocowania napędów. W czasie prób prowadzonych w dniach 24-25.02.2018 na pasie Mojave Air and Space Port w Kalifornii Stratolaunch, napędzany sześcioma silnikami turboodrzutowymi, rozpędził się do prędkości maksymalnej 74 km/h. Umożliwiło to sprawdzenie funkcjonowania powierzchni sterowych samolotu i innych systemów.

Prototyp Stratolauncha w czasie szybkiego kołowania na pasie Mojave Air and Space Port / Zdjęcie: Stratolaunch Systems

Zbudowany w układzie z podwójnym kadłubem prototyp samolotu Stratolaunch ma rozpiętość 117,3 m, a długość jego kadłuba wynosi 72,5 m. Jego masa własna wynosi 226,8 t, a maksymalna startowa sięga 589,7 t. By wystartować samolot potrzebuje pasa startowego o długości 3,7 km. Jego ładunek – o masie maksymalnej do 249,5 t – mają stanowić niewielkie rakiety wynoszące ładunki na niskie orbity okołoziemskie (Stratolaunch – największy samolot świata, 2017-06-01).

Porównanie wielkości Stratolauncha z innymi dużymi, obecnie eksploatowanymi samolotami / Rysunek: Clem Tillier

Oblot prototypu Stratolauncha jest planowany na 2019. W jednym z pierwszych lotów samolot ma wynieść na wysokość startową rakietę nośną Pegasus XL o masie 23,1 t. Stratolaunch może przenosić w jednym locie do trzech rakiet tego typu.

Projektantem nowego samolotu jest Stratolaunch Systems Corp. Jego właścicielem jest właśnie Paul Allen.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.