Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

2008: więcej wypadków, mniej zabitych

Lotnictwo cywilne, 21 lutego 2009

W 2008 wydarzyło się nie świecie nieco więcej wypadków samolotów pasażerskich, niż w rok wcześniej. Zginęło w nich za to mniej osób. W 109 wypadkach, zakończonych skasowaniem samolotów, straciło życie 502 ludzi.


Jednym z najbardziej tragicznych wypadków w ubiegłym roku była wrześniowa katastrofa rosyjskiego B737-300, należącego do kompanii Aerofłot-Nord. Samolot spadł niedaleko docelowego lotniska w Permie. Zginęło 88 osób (zobacz: Kolejna katastrofa B737). Nieco wcześniej w Kirgizji spadł B737-200. Zginęło 68 osób. Dla porównania - przy o wiele większym ruchu lotniczym w 2008, w USA nie wydarzył się ani jeden wypadek, skutkujący śmiercią pasażera...

Dane międzynarodowego stowarzyszenia transportu lotniczego IATA świadczą, że w 2008 doszło do 109 poważnych wypadków lotniczych, zakończonych skasowaniem samolotu pasażerskiego. To o 9 więcej, niż rok wcześniej. Oznacza to, że jeden taki wypadek wydarzył się na 1,2 mln lotów. W 2007, jeden wypadek przypadał na 1,3 mln lotów.

W ubiegłym roku zwiększyła się również liczba wypadków, które spowodowały śmierć pasażerów. W 2008 było ich 23, rok wcześniej - 20. W ich wyniku śmierć poniosły 502 osoby. To jednak zdecydowanie mniej, niż w 2007, kiedy życie traciły 692 osoby.

By bardziej obrazowo przedstawić te liczby: w ubiegłym roku jeden zabity przypadał na 7,7 mln przewiezionych pasażerów.

Najbezpieczniej latało się w ubiegłym roku w Europie, gdzie współczynnik wypadków wyniósł jedynie 0,42 wypadku na milion lotów. Podobne wyniki (0,58), osiągnięto na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Północnej. To zdecydowanie mniej, niż średnia światowa (0,81 wypadku na milion lotów).

Bardzo poprawiło się bezpieczeństwo w Afryce, gdzie jeszcze w 2005 współczynnik wypadkowości wynosił 9,21. W ubiegłym roku zmniejszył się on do 2,12. Na podobnym poziomie znajdował się bezpieczeństwo lotów na Bliskim Wschodzie (1,89) i w Ameryce Łacińskiej (2,55). Niechlubne, ostatnie miejsce przypadło krajom byłego ZSRS, w których współczynnik osiągnął aż 6,43.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.