Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Nowy silnik CMD

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 kwietnia 2018

Włoski producent silników Construzioni Motori Diesel zaprezentował podczas targów AERO nowy silnik CMD22

Silnik CMD22 opracowany przez włoską spółkę Construzioni Motori Diesel został certyfikowany w styczniu br. i we Friedrichshafen ma swoją międzynarodową premierę / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak 

Choć nazwa włoskiego producenta – Construzioni Motori Diesel – może sugerować, że zajmuje się on produkcją silników wysokoprężnych jego najnowsza konstrukcja CMD22 to silnik zasilany benzyną. Jednostka ta uzyskała certyfikat EASA’y w styczniu tego roku i we Friedrichshafen ma swoją międzynarodową premierę.

Silnik CMD22 powstał z myślą o konstrukcjach samolotów kategorii VLA i LSA. Jego największą zaletą jest niewysilona konstrukcja, dzięki czemu ma on dużą trwałość i niskie koszty obsługi.

Silnik jest zbudowany w układzie bokser, ma cztery cylindry chłodzone powietrzem i bezpośredni wtrysk paliwa. Wyposażono go standardowo w przekładnię redukcyjną o przełożeniu 1:2 na wale śmigła. Pojemność skokowa wynosi 2198 cm3. Silnik rozwija moc startową 87 kW przy prędkości 5000 obr/min i maksymalną moc ciągłą 78 kW przy prędkości 4850 obr/min. Zasilany jest benzyną o liczbie oktanowej min. 95.

Producent twierdzi, że walorami użytkowymi i efektownością silnik CMD22 wyprzedza konkurencyjne konstrukcje.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.