Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TWS-2DTS przeleciał 3 tys. km

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 kwietnia 2018

Przedstawiciele producenta poinformowali o udowodnieniu możliwości przelotu ponad 3 tys. km przez samolot TWS-2TDS. Lot został zrealizowany 5 kwietnia i trwał ponad 12 h. Samolot wystartował z Jakucka, a wylądował w Nowosybirsku. Zużył w tym czasie 2650 l paliwa. Lot ułatwiał dość silny wiatr tylny, wynoszący 60-90 km/h.

Samolot TWS-2TDS nr rej. RA-2847G na lotnisku w Nowosybirsku / Zdjęcie: Aleksandr Kozłow

TWS-2TDS został zaprojektowany w Syberyjskim instytucie naukowo-doświadczalnym lotnictwa im. S.A. Czapłygina (SibNIA) w Nowosybirsku. Powstał na bazie popularnego lekkiego wielozadaniowego dwupłata An-2. Najpierw zbudowano demonstrator technologii z kompozytowymi skrzydłami TWS-2TD, a później całkowicie kompozytowy TWS-2TDS. Prototyp pokazano po raz pierwszy na MKS-2017.

TWS-2TDS może przewozić ładunki o masie do 3,5 t (przy zasięgu 1500 km). Obecnie do projektu wprowadzane są zmiany uwzględniające wnioski wynikające z prób prototypu. Dotyczą one przede wszystkim podwozia.

Produkcja seryjna TWS-2DTS ma rozpocząć się w 2021. Producentem będą zakłady w Ułan-Ude. Do 2024 ma tam powstawać ok. 50 TWS-2TDS rocznie. Seryjne samoloty mają kosztować – zależnie od kompletacji – 150-180 mln rubli (ok. 8-10 mln PLN, TWS-2DTS oblatany, 2017-07-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.