Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Regularne loty na Falklandy?

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 25 maja 2018

Władze Argentyny i Wielkiej Brytanii analizują możliwość uruchomienia regularnych połączeń lotniczych na Falklandy (hiszp. Malwiny), poinformował 22 maja Minister Spraw Zagranicznych Argentyny Jorge Faurie podczas wizyty swojego brytyjskiego odpowiednika Borisa Johnsona.

Widok z lotu ptaka na bazę RAF Mount Pleasant / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Obydwa kraje zamierzają wprowadzić regularne loty z innego kraju Ameryki Południowej, które lądowałaby dwa razy w miesiącu na argentyńskim lotnisku, zanim dotarłby na Falklandy. 16 lutego br. ogłoszono przetarg, na który odpowiedziały cztery inne kraje. Według Fauriego oferty wysłało dwóch przewoźników chilijskich, dwóch z Brazylii i jeden z Urugwaju. Nie wspomniano o żadnej linii z Paragwaju.

Na razie na Wyspy Falklandzkie można dostać się tylko korzystając z trzech regularnych połączeń. Dwa z nich wykonywane są z bazy lotniczej RAF Brize Norton w Oxfordshire, w Wielkiej Brytanii, przez AirTanker. Trzecie to cotygodniowy lot z międzynarodowego lotniska Presidente Carlos Ibáñez w Puta Arenas w Chile, obsługiwany przez LATAM, z międzylądowaniem w drugą sobotę każdego miesiąca w porcie Rio Gallegos w Argentynie. Wszystkie loty kończą się w bazie RAF Mount Pleasant na wyspie Falkland Wschodni (Atlas na Falklandach , 2018-04-06).

Decyzja w sprawie uruchomienia nowych połączeń ma zostać ogłoszona w najbliższych miesiącach. Loty te są częścią polityki odprężenia prowadzonej przez obydwa kraje w ostatnich latach. W grudniu 2016 Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża otrzymał zgodę na lot na Falklandy w celu identyfikacji ciał argentyńskich żołnierzy, którzy zginęli tam podczas wojny w 1982.

W listopadzie 2017 wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący Voyager RAF wylądował w Argentynie, po raz pierwszy od czasu konfliktu o Falklandy, by pomóc w odnalezieniu zaginionego argentyńskiego okrętu podwodnego ARA San Juan (Ostatnie minuty ARA San Juan, 2017-11-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.