Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M dostarczył Tigera do Gao

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 czerwca 2018

Wojska lotnicze Francji po raz pierwszy przebazowały śmigłowiec uderzeniowy Tiger w ładowni samolotu transportowego A400M bezpośrednio z bazy lotniczej BA 123 Commandant Charles Paoli w Orleanie-Bricy do Gao w Mali. Misję wykonano 6 czerwca.

Wyładunek śmigłowca Tiger z ładowni A400M na lotnisku w Gao / Zdjęcie: MO Francji

Przed umieszczeniem Tigera we wnętrzu A400M konieczne było wybudowanie łopat wirnika nośnego, skrzydeł i głowicy obserwacyjnej. Prace trwały 10 h i wymagały zaangażowania 8 oficerów i żołnierzy służby inżynieryjno-lotniczej ze składu 1er Régiment d’Hélicoptères de Combat (1erRHC, pułku śmigłowców bojowych) francuskiego Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwa lekkiego wojsk lądowych) z bazy lotniczej Phalsbourg-Bourscheid (Pierwszy zmodernizowany Tiger HAD dla ALAT, 2017-12-22).

Poprzednio do przerzutu Tigerów do Afryki używano samolotów An-124, jednak misje trwały znacznie dłużej, ponieważ ze względu na swoją dużą masę transportowce te musiały lądować na betonowym pasie lotniska w Niamey w Nigrze. Tam zespół specjalistów dokonywał ponownego zabudowania niektórych zespołów Tigera, po czym wiropłat był przerzucany do Gao. Użycie A400M zapewnia skrócenie czasu transportu śmigłowca i dostarczenie go bezpośrednio do miejsca stacjonowania.

Po raz pierwszy A400M został użyty do transportu Tigera w ramach operacji Barkhane w kwietniu 2016. Jednak wiropłat ze składu  5e RHC został przerzucony z Afryki w kierunku przeciwnym, do macierzystej bazy w Pau (Tuzin francuskich A400M, 2017-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.