Wojska lotnicze Francji po raz pierwszy przebazowały śmigłowiec uderzeniowy Tiger w ładowni samolotu transportowego A400M bezpośrednio z bazy lotniczej BA 123 Commandant Charles Paoli w Orleanie-Bricy do Gao w Mali. Misję wykonano 6 czerwca.
Przed umieszczeniem Tigera we wnętrzu A400M konieczne było wybudowanie łopat wirnika nośnego, skrzydeł i głowicy obserwacyjnej. Prace trwały 10 h i wymagały zaangażowania 8 oficerów i żołnierzy służby inżynieryjno-lotniczej ze składu 1er Régiment d’Hélicoptères de Combat (1erRHC, pułku śmigłowców bojowych) francuskiego Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwa lekkiego wojsk lądowych) z bazy lotniczej Phalsbourg-Bourscheid (Pierwszy zmodernizowany Tiger HAD dla ALAT, 2017-12-22).
Poprzednio do przerzutu Tigerów do Afryki używano samolotów An-124, jednak misje trwały znacznie dłużej, ponieważ ze względu na swoją dużą masę transportowce te musiały lądować na betonowym pasie lotniska w Niamey w Nigrze. Tam zespół specjalistów dokonywał ponownego zabudowania niektórych zespołów Tigera, po czym wiropłat był przerzucany do Gao. Użycie A400M zapewnia skrócenie czasu transportu śmigłowca i dostarczenie go bezpośrednio do miejsca stacjonowania.
Po raz pierwszy A400M został użyty do transportu Tigera w ramach operacji Barkhane w kwietniu 2016. Jednak wiropłat ze składu 5e RHC został przerzucony z Afryki w kierunku przeciwnym, do macierzystej bazy w Pau (Tuzin francuskich A400M, 2017-12-05).