Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PC-24 na lotniskach nieutwardzonych

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 lipca 2018

Samolot odrzutowy klasy biznes Pilatus PC-24 wykonał pierwsze lądowanie na nieutwardzonym pasie startowym Woodbridge Airfield, położonego w hrabstwie Suffolk we wschodniej Anglii. Szwajcarskie przedsiębiorstwo planuje uzyskać certyfikat uprawniający go do wykonywania operacji z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej w czwartym kwartale tego roku.

PC-24 na nieutwardzonym pasie startowym lotniska Woodbridge / Zdjęcie: Pilatus

Jak podaje producent, od samego początku PC-24 został zaprojektowany do operowania z nieutwardzonych pasów startowych. Zapewnia to szwajcarskiemu samolotowi dostęp do niemal dwukrotnie większej liczby lotnisk na świecie niż innym dostępnym obecnie na rynku odrzutowcom klasy biznes.

Oscar J. Schwenk, prezes Pilatusa, tak skomentował rozpoczęcie prób: Co za widok – PC-24 w najtrudniejszych warunkach, po raz pierwszy operujący z nieutwardzonego pasa startowego! Tego rodzaju misja nie byłaby możliwa bez solidnego podwozia i specjalnej konstrukcji skrzydła i klap. PC-24 został zaprojektowany z myślą o takich właśnie operacjach – to szwajcarska myśl inżynierska w najlepszym wydaniu.

Pilatus planuje uzyskać certyfikat uprawniający PC-24 do wykonywania operacji z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej w czwartym kwartale tego roku

Pilatus uzyskał Certyfikat Typu dla PC-24 w grudniu 2017. Od tego czasu 5 samolotów zostało dostarczonych do klientów w Europie i USA. Łącznie w 2018 producent zamierza przekazać 23 PC-24. Jako pierwsze zdolności operowania samolotu z krótkich, nieutwardzonych pasów startowych wypróbują piloci z Royal Flying Doctor Service of Australia (RFDS), którzy rozpoczną ich użytkowanie w misjach transportu medycznego już w przyszłym roku (Pilatus ciągle na plusie, 2018-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra