Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

110 sprawnych MiG-29 na 200 przebadanych

14 marca 2009

Z ok. 200 przebadanych dotąd myśliwców MiG-29 należących do rosyjskich WWS tylko 110 uznano za zdatne do kontynuowania lotów. WWS FR potwierdziły wcześniejsze, nieoficjalne informacje.

Pozostałe z poddanych specjalnym przeglądom samolotów, czyli ok. 90, będą musiały zostać przejść remonty. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wrócą do służby. Nie wiadomo przede wszystkim, czy na wymagane remonty znajdą się środki w rosyjskim budżecie obronnym.

Loty należących do WWS MiG-29 zawieszono po katastrofie, do której doszło 8 grudnia 2008. Rozbił się wówczas myśliwiec z bazy Domna (Katastrofa MiG-29 z bazy Domna). Jego pilot zginął. Okazało się, że - według nieoficjalnych informacji - przyczyną katastrofy była korozja struktury mocowania usterzenia samolotu. Dotąd nie wyjaśniono co spowodowało tę korozję, znalezioną także w innych samolotach, w tym względnie nowych, z nalotem ok. 150 h. Wyjaśnienie to jest bardzo ważne z punktu widzenia profilaktyki.

Oficjalna przyczyna katastrofy ma być ogłoszona nie wcześniej niż pod koniec marca, po zakończeniu prac specjalistów z 13. Nauczno-Isliedowatielskowo Instituta ministerstwa obrony. Z kolei komisja badająca powód rozbicia MiG-29 z tej samej bazy w październiku 2008 (Rozbił się MiG-29 rosyjskich WWS) ma zakończyć prace do połowy kwietnia.

Loty MiGów-29 odwieszono na początku lutego 2009 (Wznowienie lotów MiG-29 WWS FR). Do eksploatacji wróciło wówczas jednak jedynie 30% samolotów tego typu, czyli ok. stu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.