Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Do końca 2007 WMF Rosji otrzyma OP czwartej generacji klasy Łada

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 04 listopada 2007

Rosyjski WMF do końca br. powinien otrzymać prototypowy, diesel-elektryczny okręt podwodny czwartej generacji, projektu 677 klasy Łada noszący nazwę B-585 Sankt-Petersburg. Okręt zwodowano trzy lata temu, 28.10.2004. Miał trafić do WMF w 2006.

Okręt podwodny projektu 677 Sankt-Petersburg w czasie prób

Okręt przechodzi obecnie ostatni etap prób zakładowych sprawdzających możliwości ruchowe w morzu, po których zaczną się państwowe próby okrętu - powiedział dyrektor generalny Admiraltiejskie Wierfi Władimir Aleksandrow. Według Aleksandrowa, do 2015 Stocznia Admiralicji planuje sprzedać WMF Rosji cztery okręty projektu 677 opracowane przez CKB techniki morskiej Rubin. Odmianą eksportową okrętu jest Amur-1650. Stępkę pod jego prototyp położono w tym samym dniu, co pod Ładę - 26.12.1997.

W porównaniu z poprzednimi projektami (877 klasy Kilo), i tak bardzo cichymi, w okrętach projektu Łada kilkakrotnie obniżono poziom wytwarzania szumów, a tym samym polepszono skrytość działania. Po raz pierwszy w światowej praktyce okrętowej, Sankt-Petersburg wyposażony jest w systemy zabezpieczające jednostkę pod względem ekologicznym. Okręt proj. 677 ma wyporność nawodną równą 1675 t, a jego długość wynosi 67 m. Dla WMF Rosji w Stoczni Admiralicji budowany jest obecnie pierwszy seryjny okręt klasy Łada o nazwie B-586 Kronsztad. W listopadzie 2006 położono stępkę pod drugi seryjny okręt o nazwie B-587 Sewastopol. Kronsztad ma wejść do służby w 2009, a Sewastopol rok później.

Admiraltiejskie Wierfi mogą budować jednocześnie cztery okręty klasy Łada. Budowa jednego trwa 28-32 miesięcy, o ile zapewnione jest odpowiednie finansowanie. WMF zamierza w okręty proj. 677 wyposażyć docelowo dwie brygady OP.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.