Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włochy rezygnują z F-35

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lipca 2018

Włoska minister obrony Elisabetta Trenta poinformowała wczoraj w wywiadzie dla prywatnej telewizji La7, że Rzym nie zamówi kolejnych partii samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-35. Rozważa też rezygnację z już zamówionych maszyn. Trenta podkreśliła jednak w wywiadzie, że koszt zerwania umów może być zbyt duży. Włoski przemysł mogłyby także stracić dostęp do nowoczesnych technologii, które uzyskał uczestnicząc w budowie F-35. Zdaniem Trenty, decyzja musi to uwzględnić i zostać podjęta zgodnie z interesem narodowym.

Włoska Alenia Aermacchi od 2014 produkuje centropłaty do samolotów F-35. Do 2028 ma ich wytworzyć nawet 800. Ograniczenie zamówień na F-35 przez rząd Włoch na pewno wpłynęłoby na zmniejszenie ilości podzespołów dostarczanych Lockheed Martinowi / Zdjęcie: Leonardo

Trenta jest członkiem Ruchu 5. Gwiazd (M5S). To partia anty-establishmentowa i eurosceptyczna, sprzeciwiająca się wydatkom na zbrojenia kosztem dobrobytu obywateli i kondycji gospodarki. W czasie kampanii wyborczej jej członkowie zapowiadali rezygnację z zakupu amerykańskich samolotów i ograniczenie kosztów związanych z przynależnością do NATO. Według Trenty, w przypadku F-35 chodzi o wydanie lub zaoszczędzenie nawet 14 mld USD.

Włochy są jednym z najważniejszych partnerów programu JSF, w wyniku którego powstał samolot wielozadaniowy F-35 produkowany w trzech odmianach. W jego fazę badawczo-rozwojową zainwestowały 1,024 mld USD (więcej wydały tylko Stany Zjednoczone i Wielka Brytania). Pierwotnie miały zamówić 131 seryjnych maszyn, ale po korektach z 2012 plan przewiduje nabycie 60 F-35A i 30 F-35B. Do tej pory Włochy odebrały 9 F-35A i jeden F-35B. Łącznie wydały dotąd na program ponad 2,5 mld USD.

Włoskie przedsiębiorstwa uczestniczą w budowie samolotów F-35. Wszystkie maszyny zamawiane przez same Włochy i 29 F-35A dla Holandii mają zostać zmontowane w zakładach w Cameri (Pierwszy F-35B zmontowany poza USA, 2017-05-06, Początek produkcji holenderskich F-35A w Cameri, 2018-06-18). Tam też ma funkcjonować ośrodek obsługi, napraw, przeglądów i modernizacji F-35 latających w Europie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.