Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy Ridgbacka

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 18 marca 2009

Na poligonie testowym Long Valley, niedaleko Aldershot, odbywają się próby zdawczo-odbiorcze pierwszej partii samochodów patrolowych Ridgback, czyli brytyjskiej wersji amerykańskich Cougarów 4x4.

Jeden z pierwszych Ridgbacków, w czasie testów w Combat Support Trials and Development Unit w Long Valley. W przypadku pozytywnego wyniku prób, wozy zostaną skierowane do Afganistanu jeszcze w tym roku / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Brytyjskie wojska lądowe wykorzystują już w Afganistanie część z 248 zamówionych Cougarów 6x6. Te duże samochody klasy MRAP (dla 10 żołnierzy desantu i o masie 24,5 t), zostały doposażone przez NP Aerospace z Coventry, w pancerz prętowy, środki łączności i rozpoznania (przedsiębiorstwo dokonuje łącznie ok. 50 modyfikacji). Zmodernizowane pojazdy występują pod nazwą Mastiff.

Podobnie, jak amerykańskie Cougary 6x6, mimo zapewniania załodze wyjątkowo dużych szans na przeżycie w przypadku detonowania min lub IED, są jednak ciężkie i duże (długość 7, szerokość 2,7 m). Ogranicza to mocno możliwość działania w terenach zurbanizowanych czy na drogach o małej wytrzymałości.

Dlatego w grudniu 2007 Brytyjczycy zdecydowali się na zakup ok. 150 lżejszych pojazdów (zobacz: Londyn zamówi kolejne MRAP). Ostatecznie pozyskano 157 Cougarów 4x4, wozów o dużym stopniu unifikacji podzespołów z większym modelem i podobnym stopniu zabezpieczenia przed ostrzałem oraz wybuchami min, jednak aż o 9 t lżejszym, o 2 m krótszym i nieco węższym. Pojazd przewozi jedynie 4 żołnierzy desantu. Cougary tego typu zostały również wypożyczone przez polski kontyngent w Afganistanie (zobacz: MRAP-y w PKW Afganistan).

Podobnie, jak w przypadku Mastiffów, pozyskane od amerykańskiej Force Protection Cougary 4x4, są znacząco modernizowane. W Coventry montowane są system łączności Bowman, zestaw zakłóceń radioelektronicznych i obserwacji nocnej. Obraz z kamer przekazywany jest na ekran wewnątrz wozu. NP Aerospace montuje również dodatkowe opancerzenie.

Pojazdy będą występować w 4 podstawowych odmianach: klasycznej, z opancerzonym stanowiskiem strzelca, wsparcia ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia, dowódczej i sanitarnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.