Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Stealth dla ubogich?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 marca 2009

Boeing zaprezentował demonstrator F-15E, nazwany Silent Eagle, ponieważ ma charakteryzować się zmniejszoną sygnaturą radarową, dzięki m.in. nowym zbiornikom konforemnym, służącym jako komora uzbrojenia.

F-15E Silent Eagle. Widoczne wykorzystanie zbiorników konforemnych, jako komór uzbrojenia. Nie można jednak ukrywać, że zaproponowane zmiany jedynie zmniejszą sygnaturę radarową. Ze względu na kształt płatowca, nowy F-15 nie może równać się w tej kwestii na najnowszymi konstrukcjami / Zdjęcie: Boeing

F-15 jest konstrukcja schyłkową. Lotnictwo USA pokłada wszystkie nadzieje w nowoczesnych F-22 Raptor i rozwijanych F-35. Konstrukcja Boeinga została ostatnio sprzedana do Singapuru i Korei Południowej, jednak oba te państwa traktowały transakcje, jako rozwiązania przejściowe, przed pozyskaniem maszyn klasy F-35.

W związku z tym Boeing przygotował kolejny wariant swojej konstrukcji. Demonstrator (a raczej makieta samolotu) została wykonana z użyciem materiałów, absorbujących fale radarowe, pochylono również stateczniki pionowe, pod kątem 15º, dla zmniejszenia powierzchni odbicia radarowego. Najważniejszą zmianą jest jednak przeprojektowanie zbiorników konforemnych. Mogą one służyć do zabierania dodatkowego paliwa, jak również - zamiennie - jako komora uzbrojenia dla pocisków powietrze-powietrze rodziny AIM-9 i AIM-120 oraz systemów do atakowania celów powierzchniowych, w tym Direct Attack Munition (JDAM) czy Small Diameter Bomb (SDB).

Boeing poszukuje parterów do zaprojektowania i budowy nowych zbiorników konforemnych. Nie chce samodzielnie ponosić ciężaru rozwoju konstrukcji, o niepewnych perspektywach sprzedaży. Teoretycznie oferta skierowana jest do państw, wykorzystujących większe ilości samolotów rodziny F-15, w tym Arabii Saudyjskiej, Japonii czy Izraela.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.