Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie okrętu podwodnego USS Hartford z okrętem desantowym

Marynarka wojenna, 20 marca 2009

Dziś po północy w cieśninie Ormuz doszło do zderzenia atomowego okrętu podwodnego USS Hartford (SSN 768) z okrętem desantowym-dokiem USS New Orleans (LPD 18). Reaktor OP nie uległ uszkodzeniu.

Do zderzenia doszło ok. 1:00 w cieśninie Ormuz oddzielającej Półwysep Arabski od Iranu. Według oficjalnych informacji dowództwa V Floty, oba okręty płynęły do portu. USS Harftord płynął w zanurzeniu.

W wyniku zderzenia lekkie obrażenia odniosło 15 spośród 200 marynarzy z okrętu podwodnego. Uszkodzony został zbiornik paliwa przewożącego tysiąc żołnierzy USS New Orleans. Przez trzy otwory wyciekło z niego 90 tys. litrów oleju napędowego.

Przez cieśninę Ormuz przepływa średnio 15 dużych tankowców dziennie, przewożąc 16,5-17 milionów baryłek ropy, co stanowi 40% transportu drogą morską i 20% całego przewozu ropy na świecie. Z tego powodu cieśnina Ormuz ma ogromne znaczenie strategiczne.


Drukuj Góra