Chiński wodnosamolot AG600 został 26 sierpnia przebazowany z Zhuhai do Jingmen, miasta o statusie prefektury miejskiej w środkowych Chinach, w prowincji Hubei. Tam przejdzie próby operowania z pobliskiego jeziora Zhanghe, mającego wyjątkowe warunki geograficzne i wodnymi. Jest ono nazywane także kolebką chińskich wodnosamolotów – tam znajduje się jedyny w ChRL ego port lotniczy dla statków powietrznych tego typu.
Od oblotu w grudniu 2017 największy wodnosamolot świata wykonał jeszcze 2 loty w styczniu br. Jak twierdzi producent potwierdziły one osiągi obliczeniowe i dowiodły prawidłowego działania wszystkich instalacji pokładowych.
Maksymalna masa startowa AG600 wynosi 53 500 kg. Rozpiętość skrzydeł samolotu to 38,8 m, a długość kadłuba – 37 m. Napędzany czterema silnikami turbinowymi WJ-6, rodzimej produkcji, samolot ma być zdolny do rozwinięcia prędkości przelotowej 500 km/h. Jego zasięg obliczeniowy to 4500 km, a długotrwałość lotu – 12 h.
AG600 może wystartować ze zbiornika wodnego, którego długość wynosi co najmniej 1500 m, szerokość – 200 m, a głębokość – 2,5 m, przy wysokości fal dochodzącej do 2 m.
W zbiornikach AG600 może pomieścić się 12 t wody. Samolot jest zdolny do zaczerpnięcia 12 t wody w ciągu 20 s. Wersja poszukiwawczo-ratownicza ma być zdolna do przewozu 50 pasażerów / rozbitków. Dotychczas producent zdobył zamówienia na 17 AG600 (Chińska amfibia AG600 oblatana, 2017-12-24).