Linie KLM zastosowały technologię rzeczywistości rozszerzonej w nowej praktycznej usłudze dla pasażerów.
Od niedawna pasażerowie KLM mogą mierzyć swój bagaż kabinowy w zupełnie nowy, niekonwencjonalny sposób. Dzięki zastosowaniu technologii rzeczywistości rozszerzonej pomiaru walizek można dokonać za pomocą aparatu fotograficznego wbudowanego w telefonie komórkowym. Nowe narzędzie jest dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej KLM na telefonach z systemem iOS.
Kontrola bagażu podręcznego poprzez nowe narzędzie KLM odbywa się za pomocą wirtualnej walizki, która określa dopuszczalne wymiary bagażu podręcznego. Technologia rzeczywistości rozszerzonej umożliwia wykorzystanie wirtualnego obrazu w rzeczywistości i korzystanie z niego w sposób interaktywny. Innymi słowy świat wirtualny – w tym przypadku rysunek walizki – nakładany jest na świat rzeczywisty, czyli na osobisty bagaż kabinowy. Narzędzie pozwala w wygodny sposób sprawdzić przed podróżą, jeszcze w domu, czy bagaż podręczny jest odpowiedniej wielkości.
- Wykorzystując potencjał rzeczywistości rozszerzonej, KLM podejmuje kolejny krok w zakresie digitalizacji swoich usług. Dzięki nowemu narzędziu do kontroli wymiarów bagażu podręcznego, nasi pasażerowie mogą teraz zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy ich walizka ma odpowiedni rozmiar. Tworząc tą usługę, jak i wszystkie inne, zawsze w pierwszej kolejności analizujemy potrzeby naszych podróżnych. Jednocześnie - kolejny raz - jesteśmy pionierami innowacji w najlepszym interesie naszych pasażerów – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France-KLM.
Aplikacja mobilna KLM, którą stworzono, aby ułatwiać życie klientom KLM na różnych etapach ich podróży, cieszy się dużą popularnością. Do tej pory została już pobrana miliony razy i ma ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników każdego dnia. Ponad 70% użytkowników aplikacji jest zalogowanych na stałe i korzysta z narzędzia kilka razy w miesiącu. Aplikacja wzbogaca się o coraz to nowsze funkcje. Za jej pośrednictwem można rezerwować bilety, płacąc poprzez Google Pay, dokonywać oprawy, rezerwować miejsca specjalne na pokładzie, a także otrzymywać powiadomienia dotyczące lotu (np. o opóźnieniach lub zmianach bramek), pobierać kartę pokładową i zarządzać swoim kontem w programie lojalnościowym Flying Blue. Niedawno użytkownicy aplikacji dostali też do dyspozycji elektroniczne mapy 24 lotnisk na świecie, które pomagają w poruszaniu i orientacji podczas podróży w różne strony świata (Asystent Google KLM, 2018-07-27, KLM wprowadza filmy z audiodeskrypcją, 2018-01-25).