Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przetarg na śmigłowce ZOP bez Airbusa

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 03 grudnia 2018

Jak poinformował Airbus Helicopters, zarząd koncernu podjął decyzję o wycofaniu się z postępowania na zakup 4 śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej RP. Producent twierdzi, że zdefiniowane przez polskie MON wymagania offsetowe dla tego zakupu przy zakładanej liczbie śmigłowców uniemożliwiły Airbus Helicopters złożenie konkurencyjnej oferty. Posiadając szerokie portfolio wielozadaniowych i sprawdzonych w warunkach bojowych śmigłowców, Airbus Helicopters jest w dalszym ciągu zainteresowany wsparciem procesu modernizacji Sił Zbrojnych RP w zakresie wymiany floty śmigłowców – czytamy w dalszej części komunikatu.

Indagowany w tej kwestii IU MON odpowiedział przedstawicielowi miesięcznika RAPORT-wto, że postępowanie jest niejawne i nie udziela żadnych informacji na ten temat.

20 lutego 2017 Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił rozpoczęcie negocjacji z 3 wykonawcami, którzy wcześniej złożyli oferty wstępne na dostawy 8 śmigłowców zdolnych do prowadzenia przez Wojska Specjalne misji poszukiwawczo-ratowniczych w warunkach bojowych (CSAR) i 8 wiropłatów dla Marynarki Wojennej, przeznaczonych do zwalczania okrętów podwodnych z jednoczesną zdolnością do prowadzenia misji ratowniczych na morzu (ZOP/SAR). Pod koniec marca 2017 ówczesny wiceminister ON Bartosz Kownacki ujawnił, że w postępowaniu na śmigłowce CSAR oferty złożyli: PZL w Mielcu wraz z koncernem Sikorsky, WSK PZL-Świdnik z Leonardo oraz Airbus Helicopters. W postępowaniu na śmigłowce ZOP/SAR oferty złożyły tylko WSK PZL-Świdnik z Leonardo oraz Airbus Helicopters.

Natomiast w czerwcu br. opinia publiczna dowiedziała się, że IU MON przygotowuje zaproszenia dla potencjalnych wykonawców na składanie ofert ostatecznych na nowe śmigłowce ZOP. Wstępne oferty złożyły: konsorcjum Airbus Helicopters SAS i Heli Invest (oferujące H-225M Caracal) i zakłady WSK PZL-Świdnik (proponujące AW101). Nasze wymagania zostały bardzo precyzyjnie zdefiniowane w oparciu o potrzeby Sił Zbrojnych RP i wybierzemy ofertę, która je spełni. Zakłada się, że zawarcie umowy nastąpi jeszcze w tym roku – podało MON (SH-2G będą wycofane , 2018-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.