Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Syndyk Air Berlin pozywa Etihad

Lotnictwo cywilne, 16 grudnia 2018

Syndyk masy upadłościowej niemieckich linii lotniczych Air Berlin, Lucas Floether pozwał ich byłego współwłaściciela – Etihad Airways z ZEA o 0,5 mld Euro w trzech oddzielnych roszczeniach. Sąd Okręgowy w Berlinie, do którego się zwrócił, uznał tymczasowo w piątek 14 grudnia, że odszkodowania na rzecz Air Berlin mogą sięgnąć nawet 2 mld Euro. Taką wartość mogą bowiem – zdaniem sądu – osiągnąć straty wywołane przez Etihad.

Zdjęcie: Ralf Manteufel – wikipedia

Floether przypomniał, że Etihad Airways, jako współudziałowiec Air Berlin, zobowiązały się w kwietniu 2017 do wspierania finansowo niemieckich linii przez 18 miesięcy. W sierpniu 2017 władze przewoźnika zdecydowały jednak o wycofaniu się z tego zobowiązania. Było to bezpośrednią przyczyną upadku Air Berlin – drugich pod względem wielkości przewozów linii lotniczych w Niemczech.

Przez 6 lat przed upadkiem Air Berlin poniosły straty równe 2 mld Euro, próbując walczyć z innymi tanimi przewoźnikami, jak Ryanair. Zadłużenie bieżące linii sięgnęło 1,2 mld Euro. W wyniku upadłości Air Berlin poszkodowanych został ponad milion osób, głównie niedoszłych pasażerów linii.

By zmniejszyć turbulencje na rynku przewozów lotniczych rząd Niemiec udzielił upadającym Air Berlin kredytu pomostowego w wysokości 150 mln Euro. Głównym beneficjentem powstałej sytuacji stała się Lufthansa, która przejęła wielu z pasażerów upadającego przewoźnika. Lufthansa wykupiła ponad połowę aktywów rywala, w tym austriacką Niki, wakacyjną linię lotniczą, za 210 mln euro. Inną część operacji Air Berlin kupił EasyJet, podczas gdy część operacji logistycznych przewoźnika znalazła lokalnego nabywcę.

Etihad Airways mają czas do końca stycznia na odpowiedź na roszczenia. Po tym terminie berliński sąd ma podjąć ostateczną decyzję (Bankructwo Air Berlin, 2017-08-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.