Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemal 18 mln pasażerów w Warszawie

Lotnictwo cywilne, 04 stycznia 2019

Rekordowa liczba pasażerów – 17 755 500 – skorzystała w 2018 z Lotniska Chopina w Warszawie. Jest to wzrost o 12,7%, czyli o 2 mln w stosunku do roku poprzedniego. W grudniu 2018 na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 1,2 mln osób, czyli o 10% więcej niż w grudniu 2017. W zeszłym roku, w ruchu międzynarodowym uczestniczyło prawie 16 mln podróżnych (wzrost o 17,2%), a w ruchu krajowym blisko 1,8 mln osób. Godny podkreślenia jest również fakt, że ruch czarterowy wzrósł – rok do roku – o ponad 20%, co oznacza ponad 2,2 mln podróżnych w tym segmencie.

/ Zdjęcie: Lotnisko Chopina 

Tak duża liczba obsłużonych pasażerów to znaczący sukces naszego lotniska. Osiągnięty wynik dobitnie potwierdza, że warszawski port jest liderem w regionie. Cieszy nas również fakt, że coraz więcej pasażerów postrzega nas jako dogodny punkt przesiadkowy – udział pasażerów w ruchu tranzytowym od dłuższego czasu utrzymuje się na poziomie 30%, co potwierdza że powinniśmy jeszcze bardziej dostosować lotnisko do potrzeb portu przesiadkowego – mówi Piotr Rudzki z Biura PR Lotniska Chopina.

Ubiegły rok obfitował w wiele ważnych wydarzeń dla stołecznego portu. Lotnisko, w trosce o dobro okolicznych mieszkańców, wprowadziło w marcu czyli zakaz planowania operacji lotniczych między godz. 23:30 a 5:30. W 2018, jako pierwsze w Polsce, Lotnisko Chopina otrzymało od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla kategorii III A na drodze startowej 3, na kierunku 33. Oznacza to, że samoloty mogą lądować przy znacznie słabszych warunkach pogodowych, co wpływa na mniejszą liczbę przekierowań do innych portów i redukuje potencjalne opóźnienia.

Ciekawą propozycję pasażerom korzystającym z warszawskiego portu złożyły też Qatar Airways, które zmieniły w październiku używanego dotychczas do obsługi wieczornych połączeń Airbusa A320 na Boeinga 787 Dreamliner. Ponadto wzrosła liczba lotów do Dohy – z 14 do 16 tygodniowo. W poniedziałki i piątki do stolicy Kataru można polecieć trzy razy dziennie skierowanym dodatkowo na tę trasę A330.

Także w 2018 nowym przewoźnikiem czarterowym na polskim rynku – i na Lotnisku Chopina – został Ryanair Sun, który w lecie miał w Warszawie dwa Boeingi 737 i uzyskał pozycję czwartego przewoźnika czarterowego, po Enter Air, Travel Service i Small Planet Airlines. Natomiast 5 października zapisał się w historii warszawskiego lotniska jako dzień ostatniego regularnego lotu cargo samolotu McDonnell Douglas MD-11 w barwach UPS Polska. Zastąpił go Boeing 747 Jumbo Jet. Warto również przypomnieć, że w 2018 do stolicy powróciły linie lotnicze easyJet oferując cztery kierunki: Londyn Gatwick, Bazylea, Berlin i Genewa (easyJet znowu w Warszawie, 2018-10-31, UPS rozwija się w Warszawie , 2018-10-10).

Równie istotny, jak miniony, będzie dla Lotniska Chopina jubileuszowy rok bieżacy, kiedy to (dzięki przekazaniu w grudniu przez Ministerstwo Obrony Narodowej terenu o powierzchni ok. 8,5 tys. m2 w dzierżawę PPL) rozpocznie się jego rozbudowa. Obchodzący 85. rocznicę utworzenia warszawski port zaoferuje pasażerom kolejne nowe połączenia, w tym już od 7 stycznia do Londynu-City, a od czerwca do Miami, Bejrutu i Warny – wszystkie realizowane przez PLL LOT. Oprócz tego w terminalu pojawią się nowoczesne bramki biometryczne do automatycznej, samodzielnej kontroli dokumentów (Nowe E190 we flocie PLL LOT, 2018-12-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.