Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USAF odebrały pierwszego KC-46A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 11 stycznia 2019

US Air Force (wojska lotnicze USA) oficjalnie odebrały pierwszy wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-46A Pegasus. 10 stycznia przedstawiciele wojska podpisali odpowiednie dokumenty dotyczące sprawdzenia i odbioru, kończąc kilkuletnią epopeję problemów i opóźnień w dostawie KC-46A, która przyczyniła się do miliardowych strat Boeinga.

Mjr Nick Cenci (po lewej) i mjr Anthony Mariapain przeprowadzili próby odbiorcze pierwszego KC-46A zaakceptowanego przez US Air Force / Zdjęcie: Boeing

Jak informuje koncern z Seattle 4, już wyprodukowane, seryjne Pegasusy mają trafić do bazy lotniczej McConnell w Wichita w stanie Kansas. Docelowo na jej stanie znajdować się ma 36 KC-46A, które zastąpią używane obecnie 24 KC-135. Kolejne Pegasusy zostaną przekazane personelowi bazy Altus w Oklahomie. Dostawy rozpoczną się w pierwszych dniach lutego (Boeing dostarczył 806 samolotów w 2018, 2019-01-09).

Jednak producentowi nie udało się rozwiązać wszystkich problemów z KC-46A. Wciąż konieczne jest dopracowanie układu obserwacji i zdalnego kierowania sztywnego przewodu paliwowego i zmniejszenie jego obciążeń osiowych. USAF zgodziły się przyjąć Pegasusy z w/w wadami po otrzymaniu zapewnienia Boeinga, że zostaną one naprawione, twierdząc, że wojsko dysponuje mechanizmami zapewniającymi, że Boeing wywiąże się ze swoich zobowiązań, podczas gdy my będziemy kontynuować wstępne próby i ocenę operacyjną KC-46A.

Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z USAF i US Navy podczas pierwszych prób i oceny operacyjnej Pegasusów, demonstrujących zdolności operacyjne tego samolotu – dodała Leanne Caret, prezes i dyrektor generalny Boeing Defence, Space & Security.

Boeing otrzymał kontrakt na 52 ze spodziewanych 179 KC-46A dla USAF. Poza pierwszym z nich, który został zaakceptowany przez wojsko, 9 kolejnych przechodzi próby odbiorcze. Podczas prób certyfikacyjnych sześć przedseryjnych Pegasusów wylatało ponad 3800 godzin i podało ponad 1,8 mln kg paliwa samolotom A-10, B-52, C-17, KC-10, KC-135, KC-46, F-15E, F-16 i F/A-18 (Kolejne próby KC-46A, 2018-04-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.