Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy CH-53K

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 22 stycznia 2019

Portal shephardmedia donosi, że problemy techniczne śmigłowca transportowego Sikorsky CH-53K King Stallion i niewystarczająca szybkość ich ujawnienia doprowadziły do opóźnienia jego prób znacznie większego, niż prognozowali specjaliści US Naval Air Systems Command (NAVAIR).

Uzyskanie wstępnej zdolności operacyjnej CH-53K zaplanowano w 1. kw. roku finansowego 2020/ Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Jednym z najpoważniejszych zagadnień było ponowne zasysanie gazów wylotowych do silników. Po raz pierwszy wadę tę, określoną jako ciągłą, wykryto w 2018. Problem ma być rozwiązany w tym roku. NAVAIR ani Sikorsky nie ujawnili, jakie inne konkretne problemy techniczne trapią CH-53K, jednak sam fakt ich występowania może spowodować także opóźnienia w dostawach seryjnych śmigłowców.

Departament Obrony USA wyznaczył rozpoczęcie wstępnych prób i oceny operacyjnej CH-53K w czwartym kwartale roku budżetowego 2019, a uzyskanie wstępnej zdolności operacyjnej w pierwszym kwartale roku finansowego 2020.

Celem prób rozwojowych jest identyfikacja wyzwań projektowych i rozwiązywanie ich przed wstępnymi próbami i oceną operacyjną. Wyzwania inżynierskie związane z projektem są do rozwiązania; śmigłowiec dostarczony wojsku będzie zdolny [do działania], niezawodny i bezpieczny – oświadczył cytowany przez shephardmedia rzecznik NAVAIR.

Jak mówi szef projektu CH-53K Bill Falk, Sikorsky utworzył zespół zadaniowy inżynierów, którego celem jest  rozwiązanie problemu ponownego zasysania gazów wylotowych do silników, a także zakończeniem projektowania prototypów i wybór dostawców, którzy wspomogą te działania. Przewidujemy zademonstrowanie rozwiązania problemu w 2019. Rozwiązanie zostanie wdrożone w produkcji seryjnych śmigłowców – powiedział Falk w oświadczeniu dla shephardmedia. O w/w kwestiach zostało również, w grudniu 2018, poinformowane ministerstwu obrony Niemiec, które jest potencjalnym nabywcą King Stallionów.

Oprócz rozwiązania problemu ponownego zasysania gazów wylotowych do silników i innych niedociągnięć konstrukcyjnych, NAVAIR zrealizuje w br. dalsze próby w locie CH-53K, obejmujące m.in. ocenę własności pilotażowych i działanie układu sterowania lotem. Kolejny etap badań dotyczyć będzie transportu ładunków oraz eksploatacji w skrajnych temperaturach i na pokładzie okrętu. W 2019 personel Marine Operational Test and Evaluation Squadron 1 przeprowadzi również próby eksploatacji i wsparcia logistycznego King Stallion.

Docelowo lotnictwo US Marine Corps ma dysponować 200 CH-53K, wchodzącymi w 8 eskadr liniowych, jednej szkoleniowej i jednej rezerwowej. Pierwsze misje zostały zaplanowane na l. 2023-2024, a zgłoszenie całkowitej zdolności operacyjnej ma nastąpić w 2029 (Pierwszy CH-53K przekazany USMC, 2018-05-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.