Reklama
Reklama

W bazie US Navy Patuxent River w stanie Maryland przeprowadzono 18 stycznia próby transportu samochodu terenowego Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) pod kadłubem śmigłowca Sikorsky CH-53K King Stallion. W testach użyto wozu w wersji czteroosobowej (Combat Tactical Vehicle).

JLTV pod kadłubem CH-53K / Zdjęcie: NAVAIR

Pierwszym użytkownikiem pojazdów rodziny JLTV będą siły zbrojne USA. Wojska lądowe (US Army) i Korpus Piechoty Morskiej USA (USMC) mają pozyskać ok. 55 tys. samochodów terenowych nowego typu, które zastąpią obecnie eksploatowane wozy rodziny HMMWV (Zlecenie na kolejne JLTV , 2018-02-07).

Jeden z przedseryjnych CH-53K wzniósł się z JLTV, o masie 8 560 kg, podwieszonym pod kadłubem, na wysokość 30 m, gdzie pozostawał w zawisie przez ok. 10 min. W trakcie poprzednich prób udźwigu śmigłowiec przenosił betonowe bloki o maksymalnej masie 12 247 kg. Kolejne testy polegać mają na podwieszeniu pod jego kadłubem ciężaru o masie 16 330 kg.

Było to pierwsze tego typu wydarzenie zarówno w przypadku CH-53K, jak i JLTV. Możliwości ładunkowe tego śmigłowca są nieporównywalne, trzykrotnie większe niż jego poprzednika i lepsze niż jakiegokolwiek innego śmigłowca ciężkiego – powiedział płk Hank Vanderborght, kierownik programu H-53 (Rheinmetall i Sikorsky zaoferują CH-53K, 2018-02-06).

Najważniejszą rzeczą, jaką zauważyłem, była stateczność śmigłowca. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, gdy znajdujemy się pod kadłubem, ponieważ jest wiele czynników, które wpływają na ruchy ładunku. Jeżeli hak ładunkowy nie porusza się wcale, ułatwia nam to pracę – dodał kpr. Ronald Fritter z Combat Logistics Battalion 25.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.