Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ATR zgodnie z planem

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 31 stycznia 2019

Francusko-włoski koncern ATR (Avions de Transport Régional / Aerei da Trasporto Regionalne) dostarczył w ub. r. 76 samolotów komunikacji regionalnej z napędem turbośmigłowym i zdobył potwierdzone zamówienia na 52 kolejne (w tym 20 ATR 42-600). Obrót spółki w 2018 wyniósł 1,8 mld USD.

Łącznie w l. 2017-2018 ATR zdobył 165 zamówień i zrealizował dostawy154 samolotów / Zdjęcie: ATR

Co najważniejsze, europejskiemu przedsiębiorstwu udało się znaleźć nabywców na samoloty przeznaczone dla Iran Air, których nie był w stanie dostarczyć z powodu sankcji nałożonych przez USA. Łącznie w l. 2017-2018 ATR zdobył 165 zamówień i zrealizował dostawy 154 samolotów (Dostawa 1500. ATR, 2018-11-29).

W 2018 do grona użytkowników produkowanych w Tuluzie samolotów komunikacji regionalnej z napędem turbośmigłowym dołączyły trzy towarzystwa: Silver z USA, Ewa Air z Majotty na Oceanie Indyjskim i HAC z Japonii. Dzięki samolotom ATR udało się uruchomić w zeszłym roku 113 nowych tras, dzięki czemu obsługują one już 1346 portów lotniczych na całym świecie (o 56 więcej niż w 2017).

W 2018 w samolotach ATR wprowadzono kilka innowacji, w tym nowe fotele pasażerskie Neo-Classic i Neo-Prestige, które stały się standardem we wszystkich nowych samolotach. Dostępny jest też opcjonalny autonomiczny bezprzewodowy system rozrywki Cabinstream. Koncern podpisał także pierwsze kontrakty na samoloty wyposażone w nowy układ ClearVision (Aurigny kupują ATR 72-600, 2019-01-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.