Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na studium SCAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lutego 2019

Francja i Niemcy przyznały pierwszy kontrakt na prace koncepcyjne w projekcie nowego wielozadaniowego samolotu bojowego 6. generacji (fr. Système de Combat Aérien du Futur, SCAF / ang. Future Combat Air System, FCAS). Rozpoczęcie prac zostało ogłoszone przez szefowe resortów obrony obydwu krajów Florence Parly i Ursulę von der Leyen podczas spotkania w Paryżu, które odbyło się 6 lutego.

Jedna ze wstępnych wizualizacji nowego europejskiego wielozadaniowego samolotu bojowego 6. generacji / Zdjęcie: Dassault Aviation

Decyzja obu krajów to ważny krok na drodze do zagwarantowania europejskiej suwerenności i wiodącej pozycji technologicznej w sektorze lotnictwa wojskowego na nadchodzące dziesięciolecia. Datą rozpoczęcia dwuletniego studium jest 20 lutego 2019.

Ten nowy krok jest kamieniem węgielnym, który zapewni przyszłą strategiczną autonomię Europy. Dassault Aviation będzie odpowiadać za opracowanie i integrację systemów, aby sprostać wymaganiom [obydwu] narodów i utrzymać pozycję Europy jako światowego lidera w dziedzinie samolotów bojowych – powiedział prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation Eric Trappier.

FCAS jest jednym z najbardziej ambitnych europejskich programów obronnych stulecia. Dzięki dzisiejszemu kontraktowi wreszcie w pełni wdrażamy ten zaawansowany technologicznie program. Obydwa przedsiębiorstwa są zaangażowane w dostarczanie najlepszych rozwiązań dla naszych narodów – zarówno nowego wielozadaniowego samolotu bojowego, jak i towarzyszących mu systemów. Jesteśmy naprawdę zadowoleni, że dostaliśmy taką możliwość i doceniamy zaufanie, jakim obdarzono nasze przedsiębiorstwa – dodał Dirk Hoke, dyrektor generalny Airbus Defence and Space

Jedna z wizji możliwego wyglądu NGF / Ilustracja: Dassault Aviation

Podczas ubiegłorocznych targów Euronaval Dassault zaprezentował model wielozadaniowego samolotu bojowego nowej generacji oznaczonego wstępnie jako NGF (New Generation Fighter), który ma być opracowany wspólnie z Airbusem jako następca Eurofightera i Rafale. Ma on być skonstruowany jako bezogonowiec klasy stealth, napędzany dwoma silnikami. Uzbrojenie przenoszone będzie w komorach w kadłubie. Pod uwagę brana jest też wersja opcjonalnie pilotowana. Według oświadczenia producenta samolot ma być przystosowany do operowania z nowego francuskiego lotniskowca i lotnisk lądowych (Niemcy nie chcą F-35A, 2019-02-01, Kontrakt na Rafale F4, 2019-01-14, Hiszpanie ćwiczą z nEUROnem, 2019-01-07).

SCAF / FCAS to europejski projekt samolotu bojowego, współdziałającego z innymi systemami uzbrojenia i dowodzenia, przystosowany do działań sieciocentrycznych i przenoszenia nowych typów uzbrojenia oraz kierowania działaniami rojów bojowych bezzałogowych statków latających. Według zapowiedzi Airbusa i Dassault demonstrator silnika, opracowany przez Safrana i MTU, i samolotu NGF mają być zaprezentowane już w czerwcu tego roku, podczas wystawy na paryskim lotnisku Le Bourget. Plany Berlina i Paryża zakładają, że SCAF ma uzyskać całkowitą zdolność operacyjną do 2040.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.