Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy Etihad

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 08 marca 2019

Linie Etihad z Abu Zabi dyskutowały na początku roku z Airbusem na temat zmniejszenia zamówień na samoloty szerokokadłubowe rodziny A350. Ostatecznie koncern z Tuluzy usunął z listy zamówień 40 A350-900 i 2 A350-1000, pozostawiając w portfelu zamówień Etihad 20 A350-1000. Przewoźnik potwierdził też, że odbierze tylko 6 Boeingów 777-9 z zamówionych 25 samolotów tej rodziny, a w styczniu anulował również zamówienie na 10 A320neo przeznaczonych dla Air Serbia.

Skomplikowana sytuacja finansowa Etihad jest częściowo owocem strategii linii polegającej na nieudanej globalnej ekspansji / Zdjęcie: Airbus

Skomplikowana sytuacja finansowa arabskiego towarzystwa jest częściowo owocem jego strategii polegającej na nieudanej ekspansji, a częściowo nieudanymi inwestycjami w borykające się z problemami linie lotnicze, takimi jak Alitalia i Air Berlin. Oprócz tego Air Serbia, Air Seychelles i Jet Airways, w których mają udziały Etihad, także przechodzą trudny okres (Syndyk Air Berlin pozywa Etihad, 2018-12-16, Rozszerzenie współpracy Etihad i Lufthansy, 2017-02-02, Pierwszy A330 dla Air Serbia, 2016-05-13).

Kolejnymi problemami są rosnące ceny paliwa, większa konkurencja i ściślejsze kontrole wydatków prowadzone przez właściciela linii – rząd Abu Zabi. Analitycy przewidują też, że kolejnym krokiem Eithad będzie rezygnacja z globalnej ekspansji i oferowanie wybranych dalekodystansowych połączeń bezpośrednich.

Aby zminimalizować straty i zwiększyć zyski Etihad stopniowo rezygnowały z połączeń m.in. do Dallas i San Francisco i zmniejszyły oferowanie na innych trasach, np. do Nowego Jorku (JFK). Etihad wprowadza również cięcie kosztów na pokładach samolotów i w salonikach pasażerskich i próbuje zwiększyć przychody z usług dodatkowych, oferując sprzedaż wysokiej jakości kosmetyków i piżam pasażerom klasy ekonomicznej.

Jednak zdaniem renomowanej niezależnej agencji ratingowej Fitch mimo wszystkich w/w posunięć Etihad będą pod kreską co najmniej do 2022.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.