Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Śmigłowce z pomocą Viking Sky

Lotnictwo cywilne, Służby państwowe, 25 marca 2019

23 marca po południu uległy awarii wszystkie silniki wycieczkowca MV Viking Sky, znajdującego się w pobliżu wybrzeżaNorwegii, między Molde i Kristiansund. Akwen ten jest uważany za szczególnie niebezpieczny ze względu na liczne wysepki i rafy. W przeszłości wielokrotnie doszło już tam do katastrof.

Śmigłowce ewakuowały z pokładu wycieczkowca MV Viking Sky 479 pasażerów / Zdjęcie: CHC Helicopter

Załoga MV Viking Sky nadała wezwanie o pomoc. Na ratunek ruszył statek towarowy Hagland Captain, jednak niebawem i jego napęd został uszkodzony. W tej sytuacji Norweskie Centrum Kierowania Operacjami Ratowniczymi (Hovedredningssentralen, HRS) wysłało z pomocą kilka innych jednostek morskich i śmigłowców, w celu ewakuowania pasażerów z pokładu MV Viking Sky. Działania utrudniała pogoda – porywy wiatru osiągały 70 km/h, a wysokość fal wynosiła ponad 8 m.

Główny wysiłek akcji ratunkowej spoczął na załogach 4 wiropłatów CHC Helicopter Norway – dwóch ratowniczych Sikorsky S-92 i dwóch Airbusach AS332. Według rzecznika CHC, pierwszy z nich pojawił się w miejscu zdarzenia już o 14:30. Z wycieczkowca ewakuowano na jego pokładzie 15 osób. W pewnym momencie dwa śmigłowce zostały skierowane do ratowania 9 członków załogi Hagland Captain, który również miał uszkodzony napęd.

Piątym śmigłowcem przewożącym pasażerów ze statku na ląd był Sea King wojsk lotniczych Norwegii. Natomiast transportem rannych do szpitali rejonowych zajmowała się załoga AW139. Według towarzystwa Viking Cruises, śmigłowce ewakuowały z MV Viking Sky 479 pasażerów. 16 osób zostało zabranych do szpitala; 3 z nich doznały poważnych obrażeń.

W nocy z 23 na 24 marca, gdy 3 z 4 silników zostały ponownie uruchomione, a MV Viking Sky ruszył do Molde, ewakuację pasażerów wstrzymano. Ostatecznie statek dotarł do Molde 24 marca o 16:30 czasu miejscowego, w asyście holowników. Na jego pokładzie znajdowało się pozostałych 436 pasażerów i 458 członków załogi.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.