Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępny raport o katastrofie Boeinga 737 MAX

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 04 kwietnia 2019

Etiopscy śledczy, badający przyczyny katastrofy samolotu Boeing 737 MAX, w której 10 marca 2019 zginęło 157 osób (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10), ogłosili wnioski z wstępnego raportu. Wynika z nich, że piloci walczyli o kontrolę nad samolotem, zanim ten rozbił się 6 minut po starcie z Addis Abeby. - Załoga wykonała wielokrotnie wszystkie procedury, zgodnie z zaleceniami producenta, ale nie była w stanie kontrolować samolotu, powiedziała minister transportu Dagmawit Moges.

Samoloty Boeing 737 MAX wycofane z lotów przez Southwest Airlines, zgromadzone w Southern California Logistics Airport w Victorville w Kalifornii / Zdjęcie: Southwest Airlines

Etiopscy śledczy nie obwiniają nikogo o spowodowanie katastrofy, zgodnie z międzynarodowymi zasadami, aby skupić się na zaleceniach technicznych dotyczących bezpieczeństwa lotów. Nie opublikowali również szczegółowej analizy przebiegu lotu, która może potrwać kilka miesięcy przed sformułowaniem ostatecznego raportu. Jednoznacznie jednak oczyścili pilotów z podejrzeń o popełnienie błędów i wydali dwa zalecenia dotyczące bezpieczeństwa lotów modelu 737 MAX. Boeing (Boeingi KC-46 znowu ze śmieciami, 2019-04-02) ma dokonać przeglądu i zmian systemu sterowania, a władze lotnicze zatwierdzić wszelkie zmiany, zanim pozwolą na powrót samolotów tego typu do normalnej eksploatacji.

Ze wstępnego raportu wynika, że wielokrotne pochylanie nosa samolotu w dół powodowało oprogramowanie MCAS Boeinga. Także wstępny raport o katastrofie 737 MAX indonezyjskich Lion Air z 29 października 2018 (Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji, 2018-10-29), w której zginęło 189 osób, sugerował, że piloci stracili kontrolę nad samolotem po zmaganiach z MCAS (Lion Air rezygnują z Boeingów 737 MAX, 2019-03-12). To nowa, zautomatyzowana funkcja mająca zapobiegać przeciągnięciu, trudna, albo nawet niemożliwa do pełnego wyłączenia przez pilota w przypadku wadliwego działania.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.