Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 10 marca 2019

Dziś o 8:38 czasu lokalnego (05:38 UTC) z pasa 27R lotniska Bole pod Addis Abebą – stolicą Etiopii, wystartował samolot pasażerski Boeing 737 MAX linii Ethiopian. Na jego pokładzie znajdowało się 159 pasażerów i 8 członków załogi. Samolot kierował się do stolicy Kenii – Nairobi (lot ET302), na lotnisko Jomo Kenyatta.

Trasa lotu feralnego Boeinga 737 MAX 8 według FlightRadar24

Około 6 minut po starcie Boeing zniknął z ekranów radarów. Przelatywał wówczas nad odległym o 60 km na południe od lotniska miastem Bishofu (Debre Zeit). Wcześniej zdołał wznieść się na wysokość ponad 2,6 km, lecąc z prędkością około 700 km/h. Wkrótce okazało się, że samolot rozbił się. Wszyscy, którzy nim lecieli zginęli na miejscu.

Według przedstawicieli przewoźnika, ofiary to obywatele co najmniej 19 państw. Jest wśród nich 18 obywateli Kanady, 9 Etiopii, po 8 Włoch, ChRL i USA, po 7 W. Brytanii i Francji, 6 Egiptu, 5 Holandii, po 4 Nowej Zelandii, Indii i Słowacji, po 3 Austrii, Szwecji i Rosji, po 2 Maroka, Hiszpanii i Izraela oraz jeden Belgii. 3 pasażerów posługiwało się paszportem ONZ.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Nieoficjalnie pojawiają się informacje, że pilot zgłaszał problemy techniczne. Pogoda w czasie lotu była dobra – zachmurzenie było niewielkie, a wiatr lekki. Widzialność przekraczała 10 km, a chmury miały podstawę 750 m.

Samolot pasażerski Boeing 737 MAX 8 nr rej. ET-AVJ – pierwszy z 30 zamówionych przez Ethiopian Airlines, który rozbił się po starcie z Addis Abeby / Zdjęcie: Boeing

Rozbity samolot to pasażerski Boeing 737 MAX 8 zn. rej. ET-AVJ nr ser. 62450/7243, należący do Ethiopian Airlines. Był to pierwszy samolot tego typu, który został dostarczony temu przewoźnikowi w listopadzie 2018. Został oblatany 30 października 2018.

Boeing 737 MAX 8 jest samolotem tego samego typu, co samolot indonezyjskich Lion Air, który rozbił się 29 października 2018, 13 minut po starcie z Dżakarty. Zginęło wówczas 189 osób (Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji, 2018-10-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.