Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Stratolaunch oblatany

Lotnictwo cywilne, Astronautyka, 14 kwietnia 2019

W sobotę, 13 kwietnia o 6:58 czasu lokalnego (PDT, 13:58 UTC) do pierwszego lotu wystartował Stratolaunch Model 351 – samolot o największej rozpiętości w historii. Lot trwał blisko 2,5 godziny. Samolot osiągnął w nim prędkość maksymalną 300 km/h i wzniósł na wysokość ponad 4,5 km.

Samolot Stratolaunch Model 351 w pierwszym locie nad pustynią Mojave / Zdjęcie: NASA

Stratolaunch wystartował z Mojave Air and Space Port w Kalifornii. Za jego sterami znajdowali się Evan Thomas i Chris Guarente, Po udanym locie samolot wylądował o 9:57 PDT.

Zbudowany w układzie z podwójnym kadłubem prototyp samolotu Stratolaunch Model 351 ma rozpiętość 117,3 m, a długość jego kadłuba wynosi 72,5 m. Jego masa własna wynosi 226,8 t, a maksymalna startowa sięga 589,7 t. Samolot jest napędzany sześcioma turbowentylatorowymi silnikami Pratt & Whitney PW4056 o ciągu po 25 t, pozyskanymi z dwóch wycofanych z latania Boeingów 747-400.

By wystartować Stratolaunch potrzebuje pasa startowego o długości 3,7 km. Jego ładunek – o masie maksymalnej do 249,5 t – mają stanowić niewielkie rakiety wynoszące ładunki na niskie orbity okołoziemskie. W jednym z pierwszych lotów samolot ma wynieść na wysokość startową rakietę nośną Pegasus XL o masie 23,1 t. Stratolaunch może przenosić w jednym locie do trzech rakiet tego typu.

Projektantem nowego samolotu jest Stratolaunch Systems Corp. Jego właścicielem był Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu. Pierwsze próby kołowania samolotu w pełnej konfiguracji były prowadzone pod koniec lutego 2018. Uzyskał on wówczas prędkość 74 km/h (Testy kompletnego Stratolauncha, 2018-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.