Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Posejdona

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 kwietnia 2009

Przedstawiciele Boeinga poinformowali o udanym oblocie prototypu samolotu morskiego P-8A Poseidon. US Navy zamówiła 108 maszyn tego typu, które od 2013 zaczną zastępować P-3C Orion.

Pierwszy start prototypu P-8A. Lot trwał 3 h i 31 min. / Zdjęcie: Boeing

Próba odbyła się 25 kwietnia przed południem, z lotniska fabrycznego koncernu w Seattle, wieńcząc pierwszy etap prób naziemnych, który trwał od połowy sierpnia ubiegłego roku (zobacz: Zakończenie montażu pierwszego P-8A). Piloci testowi sprawdzili działanie głównych elementów prototypu, oznaczonego jako T-1, w tym silników, autopilota i pomocniczych systemów zasilania.

Próba była pierwszym sprawdzianem samolotu, wywodzącego się z pasażerskiego B737-800, od którego zapożyczono kadłub, większość systemów lotu i silniki CFM567. Maszyna otrzyma jednak specjalistyczne, wojskowe wyposażenie i 5 dodatkowych zbiorników paliwa, które zdecydowanie zwiększą zasięg działania samolotu.

Faktyczne próby w locie rozpoczną się dopiero w 3. kwartale bieżącego roku. Do tego czasu T-1 zostanie pomalowany. Zamontowana zostanie również aparatura pomiarowa dla kolejnych testów. Samolot przejdzie jednocześnie serię prób naziemnych.

Lotnictwo marynarki wojennej w czerwcu 2004 zamówiło 108 samolotów tego typu. Mają wspólnie z ok. 40 bsl RQ-4N zastąpić ok. 160 P-3C Orion. P-8A będą służyły do zadań rozpoznawczych, zwalczania okrętów podwodnych i nawodnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra