Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyczyna rozbicia F-35B

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 maja 2019

Government Accountability Office (GAO) ujawniło przyczynę pierwszego wypadku myśliwca stealth Lockheed Martin F-35B (STOVL), który wydarzył się we wrześniu 2018 w pobliżu Marine Corps Air Station Beaufort w Karolinie Południowej (Pierwszy rozbity F-35, 2018-09-29). Pilot wówczas przeżył, ale samolot uległ całkowitemu zniszczeniu.

Według specjalistów badających przyczyny wypadku, doszło do niego z powodu pęknięcia przewodu paliwowego. Konsekwencją była utrata ciągu silnika. Feralny przewód dostarczał bowiem paliwo pod ciśnieniem do komory spalania.

Montaż silnika Pratt & Whitney F-135 do samolotu F-35 / Zdjęcie: Lockheed Martin

Trwa jeszcze dochodzenie wojskowe. Wszystko wskazuje jednak na to, że powodem pęknięcia była wada fabryczna przewodu paliwowego. Biuro Pentagonu zajmujące się F-35 już wcześniej zapowiedziało wymianę przewodów paliwowych w silnikach części tych samolotów. Wymiana ma objąć 117 F-35 – ok. 40% światowej floty samolotów tego typu.

Dostawcą silników F135 (w trzech wersjach) do samolotów F-35 jest Pratt & Whitney. Wadliwe przewody miał dostarczyć jeden z jego kooperantów. Nie jest jasne, dlaczego po wypadku nie wstrzymano lotów F-35.

Do drugiego wypadku F-35 doszło w kwietniu w Japonii. Wówczas F-35A rozbił się w 28 minucie lotu, a jego pilot zginął (Odnaleziono rejestrator japońskiego F-35A, 2019-05-08). Do tej pory nie znaleziono jego ciała, podobnie jak większości struktury samolotu. Nieoficjalnie wskazuje się, że przyczyną katastrofy mogła być awaria instalacji tlenowej, a w konsekwencji utrata przytomności przez pilota.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.