Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni rejsowy lot Tu-134

Lotnictwo cywilne, Historia, 23 maja 2019

22 maja 2019 ostatni regularny lot pasażerski wykonał samolot Tu-134. Maszyna w barwach linii Alrosa leciała z lotniska Tołmaczewo w Nowosybirsku do Mirnego (lot 6R 693). Sprzedaż biletów na lot, którą prowadzono 20 maja, potrwała zaledwie kilkanaście minut. Kupiły je 72 osoby.

Pasażerów witano uroczyście przy trapie do samolotu. Także na pokładzie panowała specjalna atmosfera. Po wylądowaniu w Mirnym samolot, już pusty, wrócił do Nowosybirska.

Tu-134B-3 linii Alrosa przed ostatnim lotem przyleciał dzień wcześniej do Nowosybirska z Irkucka / Zdjęcie: Alrosa

Teraz ostatni pasażerski Tu-134 ma trafić do Muzeum historii lotnictwa na lotnisku Tołmaczewo. Tu-134B-3 nr rej. RA-65693 (nr ser. 63221, wyprodukowany w 1980) w latach 1990. był wykorzystywany przez znaną piosenkarkę (artystkę ludową ZSRS) Ałłę Pugaczową. Jej imię było wówczas zapisane na burcie samolotu.

Samoloty Tu-134 były produkowane od 1965 do 1984 (pojedyncze egzemplarze wytwarzano jeszcze do 1989). Były jednymi z najpopularniejszych w ZSRS. Wyprodukowano ich ok. 850 (130 trafiło za granicę). Teraz kilka Tu-134 jest jeszcze używanych przez rosyjskie agencje rządowe (m.in. Roskosmos) i – do lotów czarterowych – przez przedsiębiorstwa prywatne (kompania Kosmos). Tu-134B-3 posiadają jeszcze linie w Syrii i Sudanie, a także północnokoreańskie Air Koryo, ale samoloty te nie wykonują regularnych rejsów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.