Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykańskie Su-27

Lotnictwo cywilne, 07 maja 2009

Pride Aircraft, mała spółka, zajmująca się restaurowaniem samolotów bojowych dla prywatnych kolekcjonerów, poinformował o sprowadzeniu do USA pary ukraińskich Su-27.

Para Su-27 dotarła do USA na pokładzie An-124 / Zdjęcie: Pride Aircraft

Pride Aircraft powstała w 1989, zajmując się doprowadzeniem do stanu lotnego starych samolotów wojskowych. Z początku były to szkolne maszyny amerykańskie (T-6 Texan, T-33 T-Bird, T-34 Mentor) i bojowe (m.in. P-51 Mustang, F-86). Specjaliści spółki remontowali i przystosowywali do amerykańskich przepisów lotniczych także Mig-i 15 i 17, a nawet naszą TS-11 Iskrę. Ostatecznie przedsiębiorstwo skupiło się na czeskich Aero L-39 w różnych wersjach. Oferuje obecnie do sprzedaży 5 sprawnych samolotów tego typu, dodatkowo prowadząc szkolenia pilotów na 6. egz. Albatrosa.

We wtorek przedstawiciele Pride Aircraft ujawnili, że kilka miesięcy temu sprowadzili z Ukrainy 2 myśliwce wielozadaniowe Su-27. Zostały zmontowane i przystosowane do amerykańskich przepisów lotniczych. Obecnie trwa proces ich certyfikowania przed sprzedażą, dla nowych właścicieli.

Prawdopodobnie będą nimi członkowie TAC AIR, spółki, która oferuje loty szkoleniowe na kilku typach wschodnich samolotów: L-29, L-39, Mig 15 i Su-27. O ile te pierwsze są reklamowane jako doskonały środek szkolenia cywilnych pilotów lekkich odrzutowców dyspozycyjnych, Suchoje służą w roli agresora, w ćwiczeniach amerykańskiego lotnictwa. Amerykanie zakupili tę parę Su-27, również na Ukrainie, w 1995. obecna transakcja realizowana jest jednak wyłącznie przez prywatnych inwestorów. Nasi wschodni sąsiedzi posiadają jeszcze prawie 80 samolotów tego typu, z których tylko część wykorzystywana jest operacyjnie.


Drukuj Góra