Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eksplodował silnik Boeinga 737

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 31 maja 2019

30 maja 2019 o 12:54 czasu lokalnego (16:54 UTC), wkrótce po starcie z lotniska Port of Spain-Piarco w Trynidadzie-Tobago, eksplodował silnik nr 1 (lewy) samolotu Boeing 737 linii Venezolana. Samolot, z 75 pasażerami i 5 członkami załogi na pokładzie, miał lecieć do Caracas – stolicy Wenezueli (lot VNE1303). Po awarii pilot zdecydował się wrócić na lotnisko startu. Udało mu się wylądować o 13:08 na pasie nr 10 o długości 3,2 km. Na pokładzie nikomu nic się nie stało. Lądowanie asekurowały zespoły ratownicze.

Uszkodzony lewy silnik Boeinga 737 linii Venezolana – Pratt & Whitney JT8D / Zdjęcie: Jacdec

Silnik, który uległ uszkodzeniu i zaczął się palić, to Pratt & Whitney JT8D. Po awarii z silnika odpadały odłamki, z których część spowodowała niewielkie uszkodzenia kadłuba samolotu. Incydent jest badany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Trynidadu i Tobago (TTCAA).

Uszkodzony samolot to dwusilnikowy Boeing 737-291 Adv. nr rej. YV502T, nr ser. 21598/512. Należy do linii Venezolana z siedzibą w Maracaibo. Samolot ma 41 lat, a Venezolana używają go od sierpnia 2011. Na usterzeniu samolotu namalowany jest Most Generała Rafaela Urdanety (puente General Rafael Urdaneta), łączący Maracaibo, nad jeziorem o tej samej nazwie, z resztą Wenezueli.

Wenezuelski przewoźnik dysponuje 8 Boeingami B737-200 (średni wiek – ponad 35 lat), z których tylko 3 latają, i dwoma McDD MD-82 (średni wiek – ponad 30 lat). Wenezuelskie linie lotnicze mają problemy z dostępem do części zamiennych ze względu na motywowane politycznie sankcje USA.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.