Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Elektryczny Pipistrel na Babicach

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 czerwca 2019

Dzisiaj, 12 czerwca, na warszawskim lotnisku Babice zaprezentowano Pipistrela Alpha Electro – pierwszy seryjnie produkowany samolot ultralekki z napędem elektrycznym. Pokaz zorganizowała spółka Fortum, zajmująca się czystymi technologiami energetycznymi. Samolot wykonał kilkuminutowy lot nad Babicami, podczas którego jego pilot zaprezentował efektowne, dynamiczne manewry.

Dzięki zerowej emisji CO2 i niskiemu poziomowi hałasu loty Pipistrela Alpha Electro mogą być wykonywane w okolicach dużych aglomeracji miejskich bez problemów spełniając normy emisji spalin i hałasu / Zdjęcia: Bartosz Głowacki  

Pipistrel Alpha Electro wystartował do lotu po Polsce we Wrocławiu 8 czerwca. Po drodze do Warszawy odwiedził jeszcze Górny Śląsk i Częstochowę. Następnie samolot poleci do Gdańska, dokąd ma dotrzeć w piątek. To miejsca nieprzypadkowe. Chcieliśmy odwiedzić miejsca, z którymi Fortum jest związane w Polsce, wszędzie tam promując zrównoważony rozwój miast w oparciu o czyste technologie energetyczne i idee bezemisyjnego transportu – powiedział Jacek Ławrecki, rzecznik prasowy Fortum i jednocześnie jeden z pilotów.

Lot po naszym kraju umożliwi zebranie doświadczenia i wiedzy związanego z ładowaniem akumulatorów samolotu – Fortum jest jednym z europejskich liderów rozwoju technologicznego sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych – a także promowanie idei elektromobilności i bezemisyjnego transportu.

Jeśli postawimy sobie pytanie, kiedy z Warszawy do Paryża będziemy mogli polecieć samolotem elektrycznym, to myślę, że mówimy tu o perspektywie góra dziesięciu lat. W tej chwili największym wyzwaniem jest kwestia pojemności i żywotności baterii. Od strony samych samolotów technologia jest już gotowa na elektryczną rewolucję – dodał Krzysztof Będkowski, przedstawiciel Pipistrela w Polsce.

Napęd dwuosobowego Pipistrela Alpha Electro stanowi silnik elektryczny o mocy 60 kW, umożliwiający rozwinięcie prędkości przelotowej 157 km/h. Akumulator o pojemności 21 kWh pozwala na wykonanie 55-minutowego lotu (z półgodzinną rezerwą). Ładowanie ładowarką o mocy 20 kW trwa godzinę.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.